عفونت ریه را با این روش ها درمان کنید

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۵:۰۱:۰۴
کد خبر: ۷۳۶۷۵۷
عفونت ریه را با این روش ها درمان کنید
ریه یکی از عضوهای حیاتی بدن است که سلامت بدن به عملکرد صحیح آن بستگی بسیاری دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ عفونت ریه را جدی بگیرید و از شدت یافتن و پیشروی آن در بدنتان پیشگیری کنید. این عارضه خطرات جانبی زیادی برای سلامتی تان در بر دارد. آسم، برونشیت مزمن، بیماری انسدادی مزمن ریوی، برونشیت حاد، آمفیزم، پنومونی،سل و ادم ریوی از انواع عارضه هایی هستند که به دنبال عفونت ریه پدید می آیند. تمامی این موارد به ضرورت درمان عفونت ریه اشاره دارند از همین رو در این مطلب سعی داریم درمان های خانگی موثر برای عفونت ریه را به شما معرفی کنیم.

درمان خانگی عفونت ریه با سیر

سیر با خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارد قادر است علائم عفونت ریه را کاهش داده و به از بین بردن خلط سینه کمک می کند. همچنین برای درمان سل ریوی نیز سیر داروی مفیدی است. برای تاثیر بهتر می توانید چند حبه سیر را پوست گرفته و در یک لیوان شیر بجوشایند سپس آن را به صورت گرم بنوشید.

گل ماهور

گل ماهور یا “خرگوشک” گیاهی است که در اکثر مناطق دنیا برای درمان گیاهی سرفه، آسم و التهاب گلو مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان مشکلات ریوی می توانید ریشه این گیاه را سوزانده و دود آن را استنشاق کنید. و برای درمان گلو درد غرغره کردن جوشانده این گیاه و یا نوشیدن آن چندین بار در طی روز توصیه می شود.

گیاه اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس یکی از بهترین درمان گیاهی عفونت ریه و التهاب سینه به شمار می رود. از  این گیاه می توانید به دو صورت جوشانده و استنشاقی استفاده کنید. برای مصرف استنشاقی این گیاه ابتدا مقداری از گیاه خشک آن را در نیم لیتر آب بجوشانید سپس از بخور آن استفاده کنید.  همچنین از جوشانده برگ اکالیپتوس نیز برای درمان سرفه و گلو درد می توان استفاده کرد.

آویشن

یکی دیگر از درمان گیاهی عفونت ریه, گیاه آویشن است. این گیاه دارویی در درمان سرماخوردگی نیز موثر است. جوشانده گیاه آویشن برای از بین بردن عفونت ریه بسیار کاربرد دارد . می توانید 10 گرم گیاه خشک آویشن را در یک لیتر آب بجوشانید سپس آن را بنوشید. مزه دمنوش آویشن تلخ است بنابراین می توانید آن را با عسل یا نبات میل کنید.

شلغم

استفاده از شلغم و بخور آن نیز علاوه بر درمان سرماخوردگی در درمان عفونت ریه و درمان سرفه نیز موثر است. چند عدد شلغم را قطعه قطعه کرده و در یک لیتر شیر بجوشانید. می توانید مقداری شکر یا عسل نیز به آن اضافه کنید. همچنین استفاده از شلغم در سوپ نیز پیشنهاد می شود.

شیرین بیان و سیب

از درمان های موثر عفونت ریه استفاده از شیرین بیان به همراه سیب است. کافیست که یک سیب را خرد کرده و هسته ها آن را جدا کنید. بهتر است که پوست سیب جدا نشود. سیب ها را به مدت 10 دقیقه در یک لیتر آب بجوشانید سپس دو قاشق چای خوری شیرین بیان به آن اضافه کنید. از این روش درمان می توانید تا بهبودی هر روز استفاده کنید.

جوشانده گل نیلوفر آبی

ریشه و گل نیلوفر آبی برای درمان تورم و عفونت ریه و بهبود سرفه بسیار موثر است. برای تهیه دم نوش آن می توانید یک قاشق چای خوری گل خشک نیلوفر آبی را به مدت 10 دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید و در طی روز چندین بار از این دمنوش میل کنید.

سبزی های موثر برای رفع عفونت ریه

بعضی از سبزی ها برای درمان عفونت های ریوی مفید می باشند. جوشانده برگ کرفس می تواند به درمان این بیماری کمک کند. می توانید مقدار سی گرم از برگ گیاه کرفس را به همراه یک لیوان آب و یک لیوان شیر بجوشانید و به صورت روزانه از آن میل کنید.

سبزی جعفری نیز برای درمان بیماری ریه توصیه می شود. مقداری سبزی جعفری را خرد کرده و در یک لیوان شیر گرم ریخته و صبح قبل از خوردن صبحانه آن را میل کنید.

برگ سیب زمینی

از برگ سیب زمینی نیز می توان برای درمان عفونت ریه استفاده کرد. می توانید برگ های سیب زمینی را در مقداری آب بجوشانید و سپس آن را با عسل شیرین کرده و میل کنید.

برگ کلم

برای درمان گرفتگی صدا و اختلال کارکرد ریه، جوشانده برگ کلم قرمز نیز توصیه می شود. کافیست چند عدد برگ کلم قرمز را در یک لیتر آب جوشانده و به طور روزانه آن را میل کنید. همچنین می توان با استفاده از کلم، سیب زمینی، هویج و پیاز یک غذای مقوی تهیه کرده که برای بیماران ریوی نیز بسیار توصیه می شود. برای تهیه این غذا، سبزیجات ذکر شده را خرد کنید و با هم بجوشانید. می توانید مقدار خیلی کم روغن نباتی نیز به آب جوش اضافه کنید. سپس آن را میل کنید.

آب هویج

آب هویج علاوه بر تقویت قدرت بینایی به درمان اختلالات ریوی نیز کمک می کند. به افرادی که از عفونت ریه رنج می برند توصیه می شود که قبل از خوردن صبحانه یک لیوان آب هویج میل کنند. همچنین می توانند آب هویج را با شیر گرم نیز مخلوط کرده تا تاثیر بهتری داشته باشد.

انجیر، خرما

می توانید از عناب، کشمش، خرما و انجیر نیز برای درمان سرفه استفاده کنید. بهتر است که این خوراکی ها را به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب بجوشانید سپس از آن چندبار در طی روز میل کنید.

از جوشانده عناب خشک نیز برای بهبود عفونت ریه استفاده می شود. برای تهیه این جوشانده مقدار 50 گرم عناب خشک را در یک لیتر آب بجوشانید و میل کنید.

همچنین می توانید از جوشانده انجیر خشک نیز استفاده کنید. تعداد ده عدد انجیر را در دو لیوان آب بجوشانید و میل کنید. از جوشانده خرما نیز می توانید برای درمان عفونت در ریه استفاده کنید. دستور تهیه جوشانده خرما همانند جوشانده انجیر خشک می باشد.

جوشانده گل بنفشه

یکی دیگر از روش های درمان گیاهی عفونت ریه و سرفه در کودکان و بزرگسالان استفاده از جوشانده گل بنفشه است. از این جوشانده می توانید چند بار در هفته استفاده کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز