دیدار خانواده‌های جدا افتاده دو کره بعد از ۶ دهه

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۲:۲۱:۳۳
کد خبر: ۷۴۳۲۷۹
دیدار خانواده‌های جدا افتاده دو کره بعد از ۶ دهه
برخی خانواده‌های کره شمالی و کره جنوبی که از زمان جنگ دو کره در دهه 50 میلادی جدا شده بودند، بعد از گذشت بیش از 6 دهه برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ صدها نفر از مردم کره شمالی و کره جنوبی که بعد از جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ از یکدیگر جدا افتاده بودند، امروز (دوشنبه) در فضایی کاملا احساسی و با چشمانی اشکبار برای اولین دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، صدها نفر از خانواده‌های جداافتاده کره‌ای از زمان جنگ دو کره، اکنون پس از گذشته بیش از ۶ دهه با یکدیگر دیدار کردند. 

روز دوشنبه ۸۹ نفر از کره جنوبی با ۱۸۰ نفر از خویشاوندانشان در کره شمالی با یکدیگر دیدار کردند. اکثر این افراد در دهه هفتاد زندگی یا بالاتر هستند. این ملاقات ساعت ۳ بعدازظهر در منطقه‌ای به نام «کوه کوم‌گانگ» شروع شد و طی سه روز آینده ادامه خواهد داشت. 

جنگ دو کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی روی داد و خانواده‌های زیادی را از هم جدا کرد اما با گذشته بیش از ۶ دهه همچنان معاهده صلحی میان دو کشور امضا نشده است. 

پیش از این نیز چندین چنین دیدارهایی برگزار شده بود که به دلیل زیاد بودن تعداد آنها. بر بار تعدادی از خانواده ها میتوانند خویشاوندان خود را در مرز ملاقات کنند.

طی ماه‌های اخیر که چندین دور دیدار و مذاکره میان مقام‌ها و سران دو کره انجام گرفته است،‌ روابط دو کشور رو به بهبود گذاشته و دیدار خانواده‌های جدا افتاده به عنوان بخشی از توافق سران دو کره انجام گرفته است.

قرار است رهبران دو کشور یک بار دیگر در ماه آینده میلادی در پیونگ یانگ با بکدیگر دیدار کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز