ولید المعلم خبر داد؛

تغییر موضع سعودی ها در قبال سوریه!

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۸:۳۰:۲۶
کد خبر: ۷۴۸۳۰۰
تغییر موضع سعودی ها در قبال سوریه!
وزیر امور خارجه سوریه از تغییر در موضع عربستان سعودی در قبال دمشق خبر داد و گفت: این تغییر موضع در دیدار بین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و عادل الجبیر همتای عربستانی وی مشهود بوده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ولید المعلم در گفت و گو با پایگاه روسیا الیوم گفت: دمشق احساس کرده است که در موضع عربستان سعودی در قبال سوریه، تغییری ایجاد شده است.

المعلم همچنین گفت که سوریه به دنبال رویارویی با ترکیه نیست، اما این کشور باید بداند که ادلب، استانی متعلق به سوریه است.

المعلم افزود: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بر اولویت آزادسازی ادلب چه از طریق مصالحه و آشتی و چه از طریق اقدام نظامی تاکید کرده است.

ولید المعلم، صحت خبرهای مربوط به برگزاری نشست های محرمانه با هر هیات آمریکایی را رد کرد و گفت که دولت فعلی آمریکا درجهت خدمت به منافع رژیم اسرائیل گام برمی دارد و به توافق هایش پایبند نیست.

وی تاکید کرد که روابط ایران و سوریه، موضوعی نیست که بتوان درباره آن با هیچ طرفی چانه زنی کرد، زیرا این روابط، روابطی استراتژیک است.

المعلم اظهار داشت که دولت سوریه از بازگشت آوارگان به مناطق اصلی خود استقبال می کند.

المعلم تاکید کرد که بازگشت آوارگان مساله مطلوب وخوشایند دولت سوریه است و به نفع بازسازی این کشور است.

وزیر امور خارجه سوریه درباره موضوع کردها نیز گفت که آن ها بخشی از بافت اجتماعی سوریه هستند و دولت سوریه آماده ادامه گفت و گو با آنان است، اما تکیه کردن برخی از کردها به آمریکایی ها توهم است، چرا که آمریکایی ها معروف به این هستند که پشت هم پیمانان خود را خالی می کنند.

وی افزود که اجازه جدایی و فدرالیسم را نمی دهیم و اولویت با گفت و گو و توافق است.

 

 

نظر شما