چرا آقایان باید هر روز پیاز بخورند؟

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۰:۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۴۸۷۵۹
چرا آقایان باید هر روز پیاز بخورند؟
پیاز یکی از اصلی ترین مواد در زنجیره غذایی ما ایرانیان است و خواص فوق العاده عجیبی برای سلامتی دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پیاز یکی از پرخاصیت ترین گیاهانی است که به صورت روزمره مورد استفاده ما قرار می گیرد. هرچه پیاز تند تر باشد، خواص آن بیشتر است. پیاز حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند سلنیوم ، گلوتاتیون ، ویتامین های ،A ، b، و C، و فلاونوئیدها مانند کورستین و ایزورامنتین می باشد که می تواند سلامت اسپرم وافزایش باروری در مردان را بهبود بخشد. در ادامه این مطلب شما را با خاصیت پیاز در درمان ناباروری آشنا می کنیم.

تاثیر پیاز بر افزایش اسپرم

روی نوعی فلز فراوان پس از آهن، در بدن است. روی نقش کلیدی در سیستم رشد، پروتئین، سنتز DNA ایمنی بدن و تولید مثل ایفا می کند. واکنش آکروزومی و حفاظت از بافت بیضه در برابر تغییرات دژنراتیو بر عهده این ماده مهم و ضروری در بدن می باشد . روی به میزان زیاد در پیاز وجود دارد. هم چنین آنتی اکسیدان های موجود در پیاز یک روش طبیعی برای کمک به افزایش تعداد اسپرم است و اثر دهی آن هنگام مخلوط کردن آن با آب گوجه فرنگی بیشتر شده و افزایش بیشتری در میزان اسپرم و همین طور،افزایش میل جنسی، مشاهده می شود.

تاثیر فشار خون بر میزان اسپرم

اختلالات نعوظ ( ED) هنگامی اتفاق می افتد که با مشکلات شبکه عروقی در آلت تناسلی مرد مواجه شویم . در واقع، رگهای خونی آنها معمولا خیلی تنگ شده و قادر به به حمل مقدار مناسب از خون نیست. بنابراین در این حالت شما با مشکلات با سیستم قلبی عروقی و باروری مواجه می شوید. تحقیقات جدید نشان می دهد که این اثر بلاک کننده کلسیم در واقع منجر به افزایش کلسترول در اسپرم می شود.

سطح کلسترول بالا باعث می شود سطح خارجی اسپرم سفت و سخت، بنابراین سبب جلوگیری از نفوذ و لقاح تخم می گردد که در نهایت عامل ناباروری خواهد بود. یکی از خواص گیاه پیاز کاهش فشار خون می باشد و با مصرف این گیاه می تواند فشار خود را در حالت نرمال حفظ کرد.

 بهبود باروری مردان

آقایانی که سطح تستسترون خونشان پایین باشد سبب کم کاری بیضه ها می شود. و از طرفی بالا بودن سطح تستسترون سبب افزایش میزان باروری می گردد . پیاز به عنوان یک فیتواستروژن سبب افزایش میزان تستسترون در آقایان می شود.

اثر پیاز روی تخمدان های PCO

در خانم هایی که تخمدان های پلی کیستیک دارند، استفاده از پیاز سبب کاهش تغییرات پاتولوژیک در بافت تخمدانی آنها می شود و عوارض ناشی از این سندرم را در خانم ها کاهش می دهد.

 

 

نظر شما