اینفوگرافیک/ وحشت: ترامپ در کاخ سفید

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۸:۲۷:۰۴
کد خبر: ۷۴۹۹۴۳
"باب وودورد،" خبرنگار با‌سابقه روزنامه واشینگتن پست کتاب جدیدی را در آستانه انتشار دارد که به 18 ماه نخست حضور دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- در کاخ سفید می‌پردازد. وودورد با انتشار اسنادی که در اختیار داشت، نقش مهمی در استعفای "ریچارد نیکسون" -- رئیس‌جمهور اسبق آمریکا -- ایفا کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ این کتاب که "وحشت: ترامپ در کاخ سفید" نام دارد و قرار است سه‌شنبه هفته آینده منتشر شود حاوی نقل قول‌هایی از مقامات سابق و کنونی کاخ سفید است که انتشار آن‌ها ممکن است ترامپ را با دردسرهای جدیدی روبرو کند. یک نسخه از این کتاب در اختیار آسوشیتد پرس قرار گرفته است.

برای مثال، در یکی از این نقل قول‌ها "جان کِلی،" رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید درباره کار کردن برای ترامپ می‌گوید: «او یک احمق است. تلاش برای قانع کردن او بی‌فایده است. او از مسیر خارج شده است. ما در شهر دیوانگان هستیم.»

همچنین در این کتاب از قول ترامپ در خصوص "جف سشنز،" دادستان کل آمریکا اینطور نقل شده است: «این مرد مشکل روانی دارد. او یک جنوبی کودن است. . . نمی‌دانم چطور شد که راضی شدم او را به عنوان دادستان کل انتخاب کنم. او حتی نمی‌توانست یک وکیل روستایی در آلاباما باشد. او را چه به سمت دادستانی کل؟»

در این کتاب از متیس نقل قول شده است که ترامپ تمایل داشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به قتل برساند؛ اما مشاورانش او را راضی کردند به حملات موشکی به سوریه قناعت کند

یکی دیگر از نکات جالب درباره این کتاب، اذعان مشاوران نزدیک ترامپ به دزدیدن اسناد مهم از میز وی است تا او نتواند از قراردادها و معاهده‌های مهمی که آمریکا در آن‌ها حضور دارد خارج شود.

این در حالی است که ترامپ با انتشار چندین توییت، صحت نقل قول‌های مندرج در این کتاب را زیر سؤال برده است.

 

 

نظر شما