دستیار وزیر خارجه آمریکا:

تحریم‌های شدید آمریکا علیه روسیه در راه است

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۰۴:۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۵۲۹۴۰
دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد دور جدید تحریم‌های شدید واشنگتن علیه مسکو ماه نوامبر اجرایی می‌شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «مانیشا سینگ»، دستیار وزیر خارجه آمریکا، از دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو خبر داد.

«مانیشا سینگ»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری، روز پنج‌شنبه در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافت. وی خطاب به اعضای این کمیته مدعی شد روسیه در بسیاری از جهات تهدید جدی برای امنیت ملی آمریکاست.

سینگ با ادعای اینکه اقدامات تهاجمی روسیه سیاست داخلی آمریکا و متحدان و شرکای واشنگتن در سراسر جهان را تهدید می‌کند، افزود: آمریکا به علت حمله شیمیایی به جاسوس روس‌تبار در انگلیس در حال طراحی دور دوم تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه است که در ماه نوامبر اجرایی می‌شوند.

سرگئی اسکریپال، جاسوس روس‌تبار و دخترش در ۴ ماه مارس سال میلای جاری در حالی‌که بیهوش بودند بر روی نیمکتی در بیرون یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. انگلیس و متحدانش مسکو را مسئول مسمومیت جاسوس دو جانبه روس اعلام کردند. کارشناسان انگلیسی مدعی شدند گاز عامل اعصاب نوویچوک ساخت روسیه در مسمومیت اسکریپال و دخترش بکار رفته است. این در حالی است که هیچ مدرکی در اثبات این اتهامات ارائه نشد. روسیه بار‌ها با بی‌اساس خواندن اتهامات مقامات انگلیسی، آن‌ها را رد کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی این تحریم‌های شدید علیه روسیه شامل تحریم‌های بانکی و منع خرید تسلیحات دفاعی است. وی همچنین افزود دولت ترامپ تاکنون 229 شخص و سازمان مرتبط با «اقدامات شرورانه» روسیه را تحت تحریم قرار داده است.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی المیادین روز پنج‌شنبه گزارش داد وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده است واشنگتن برای اعمال تحریم های بیشتر علیه بخش انرژی روسیه برنامه‌ریزی می کند.

 

نظر شما