خواص شگفت انگیز این دانه هاى سفید رنگ برای مبارزه با پوکی استخوان

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۶:۴۵:۰۹
کد خبر: ۷۵۵۷۸۱
خواص شگفت انگیز این دانه هاى سفید رنگ برای مبارزه با پوکی استخوان
یک متخصص تغذیه درباره علت ایجاد پوکی استخوان و راه‌های مقابله با این بیمارى توضیح داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره اختلال پوکی استخوان و راه‌های درمان آن اظهار کرد: با وجود اینکه اختلال پوکی استخوان بطور مشخص در منابع گذشتگان و طب ایرانی یافت نمی‌شود اما می‌توان علائم و موارد مشترک بین پوکی استخوان و سوء مزاجهای استخوانی را در طب ایرانی و طب رایج، مشاهده کرد.

شیربیگی در خصوص راه‌های مقابله با این بیماری گفت: مهم‌ترین راه جلوگیری از تشکیل و پیشرفت این اختلال در طب ایرانی، انجام ورزش ملایم  روزانه، افزایش حرارت درونی بدن و کاهش وزن است.

شیربیگی ادامه داد: ورزش از دیدگاه طب ایرانی زمانی برای این اختلال مفید است و موجب افزایش حرارت درونی خواهد شد، البته ورزشی که اصطلاحا نفس فرد بر اثر آن به شماره بیفتد، تنفس عظیم شده و سرخی روی گونه ها ایجاد شود.

این متخصص طب سنتی درباره الگوهای غذایی مناسب برای مبارزه با این بیماری تصریح کرد: مصرف روزانه کنجد شاید یکی از بهترین راه های مبارزه با پوکی استخوان باشد، بنابراین خوردن آن را به بیشتر افراد توصیه می‌کنیم، اما درسنین بالا به دلیل افزایش چربی‌های خون باید مصرف آن تحت نظر پزشک متخصص طب ایرانی باشد.

نسخه طب سنتی برای مبارزه با پوکی استخوان

وی ادامه داد: کاهش مصرف غذاهای غلیظ مانند ماکارونی، پنیر پیتزا، حلیم، کله پاچه و انواع شیرین کننده‌های مصنوعی با کمک به  کاهش وزن، احتمال بروز این اختلال را کاهش می‌دهند.

 

 

 

 

نظر شما