ترزا می: ایران به برجام پایبند بوده، اما مسائل دیگری هست که باید به آن‌ها پرداخت!

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۶:۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۵۶۲۹۱
ترزا می: ایران به برجام پایبند بوده، اما مسائل دیگری هست که باید به آن‌ها پرداخت!
نخست وزیر انگلیس ضمن اعتراف به پایبندی ایران به برجام ، در رویکردی همسو با واشنگتن مخالفت خود با توان دفاعی ایران را اعلام کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی به صراحت گفت که ایران به تعهدهای خود در توافق هسته‌ای سال 2015 پایبند باقی مانده است.

 «ترزا می» در مصاحبه با شبکه خبری «سی .بی. اس» که جمعه گذشته صورت گرفته و  مشروح آن روز دوشنبه منتشر می‌شود، در پاسخ به این سوال که آیا ایران به برجام پایبند است، گفت: «بر اساس آنچه که شاهدیم، بر این باوریم که دارند این کار را می‌کنند.»

 ترزا می در این مصاحبه با ادعای این‌که برجام مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی است،  حفظ این توافق را خواستار شد.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگر این مصاحبه که قرار است فردا دوشنبه پخش شود، افزود: «ما با ایالات متحده هم عقیده هستیم که جنبه‌های دیگری از رفتارهای ایران وجود دارد که باید به آن بپردازیم.»

وی با طرح موشک‌های بالستیک و «نحوه رفتار ایران که منطقه را بی‌ثبات می‌کند» به عنوان دو مسئله‌ای که باید به آن‌ها پرداخت، گفت: «اما در عین حال می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم یک توافق هسته‌ای داریم که مانع از دستیابی آن‌ها (ایرانی‌ها) به سلاح هسته‌ای می‌شود.»

نخست وزیر انگلیس در خاتمه گفت: «معتقدیم که این توافق باید حفظ شود. دیگر طرف‌های درگیر این توافق نیز بر این باورند که این توافق باید حفظ شود.»

منبع:فارس

 

نظر شما