کلینتون حالا می تواند دونالدترامپ را شکست دهد

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۸:۲۶:۳۵
کد خبر: ۷۵۶۳۳۶
کلینتون حالا می تواند دونالدترامپ را شکست دهد
نتایج نظرسنجی جدیدی فاش می‌کند، چنانچه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برگزار می‌شد هیلاری کلینتون می‌توانست با اختلاف چشمگیری دونالد ترامپ را شکست دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نتایج نظرسنجی هیل تی‌وی و شرکت نظرسنجی هریس‌ایکس نشان می‌دهند، ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان بار دیگر به دونالد ترامپ رای خواهند داد و ۴۴ درصد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ را انتخاب خواهند کرد.

براساس این نظرسنجی، گری جانسون نامزد "لیبرتِریَن" چهار درصد رای و جیل استین، نامزد حزب سبز تنها دو درصد رای به دست می‌آورند. پاسخ‌دهندگان همچنین اجازه داشتند رای ندهند، از رای دادن امتناع کنند یا به یک نامزد جایگزین رای بدهند. با این حال، وقتی این گزینه‌ها هم برداشته شد، رای کلینتون به ۵۰ درصد و رای ترامپ به ۴۰ درصد افزایش یافت.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه دوران اوباما و بانوی اول سابق آمریکا گرچه آرای مردمی را در انتخابات ۲۰۱۶ به دست آورد اما در سیستم کالج انتخاباتی به ترامپ باخت. او توانسته بود ۴۸.۲ درصد رای به دست آورد. جان پودستا، مدیر کمپین کلینتون به هیل‌ تی‌وی گفت: سال ۲۰۱۶ یک مشت آمریکایی با خودشان فکر کردند که همه چیز را متلاشی کنند و بعد ببینند چه پیش می‌آید. اکنون که آنها دیده‌اند چه شده است، آرزو می‌کنند که ای کاش به دوره رهبری قدرتمند و مستحکمی که هیلاری همواره وعده می‌داد، بازگردند.

هیل تی‌وی همچنین با انجام نظرسنجی دیگری از افراد پرسید که آیا دوره ریاست ترامپ را تایید می‌کنند یا خیر. ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان او را تایید کردند و مابقی ۵۴ درصد از او ناراضی بودند. کمیته ملی جمهوری‌خواهان هم با انجام یک نظرسنجی از شرکت‌کنندگان سوال کرد که آیا در انتخابات نوامبر از نامزدهای حامی ترامپ طرفداری می‌کنند یا خیر. ۴۵ درصد از آنها می‌گویند به نامزدی جمهوری‌خواه رای می‌دهند که حامی ترامپ باشد. با این حال ۵۰ درصد هم نامزدی دموکرات را ترجیح می‌دهند. این نظرسنجی‌ها از کاهش حمایت‌ها از دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ماه نوامبر حکایت دارند.

منبع:ایسنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز