مخالفت وزیر صهیونیست با نظر ترامپ

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۱۸:۳۹:۱۴
کد خبر: ۷۵۷۹۰۱
مخالفت وزیر صهیونیست با نظر ترامپ
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی طی بازدید از مرز سوریه، ضمن مخالفت با نظر رئیس‌جمهور آمریکا درباره راهکار دو دولتی، از آمادگی تل‌آویو برای بازگشایی گذرگاه قنیطره خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در واکنش به بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا درباره سازش فلسطین، با راهکار دو دولتی مخالفت کرد.

لیبرمن طی بازدید از مرز قنیطره (سوریه) در بلندی‌های جولان اشغالی تاکید کرد: «دولت فلسطین برای من اهمیتی ندارد. (تاسیس) یک دولتی فلسطینی برای من فرقی ندارد، چیزی که برای من مهم است دولت یهود است».

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) طی دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن اعلام حمایت خود از راهکار دو دولتی، اذعان کرد که این گزینه بهترین راه‌حل مناقشات فلسطین-اسرائیل است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با بیان اینکه مشکلات حادتری (نسبت به تشکیل یک دولت فلسطینی) در منطقه وجود دارد که بخواهد نگران آنها باشد، توضیح داد: «با این حقیقت که 20 درصد جمعیت اسرائیل را اعراب تشکیل می‌دهند و آنها با پرچم‌های فلسطینی و نه پرچم اسرائیل به خیابان می‌آیند و تظاهرات می‌کنند، مشکل دارم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این موضوع را مشکل واقعی در فلسطین اشغالی دانسته و افزود: «ما باید برای داشتن یک دولت یهودی نگران باشیم، مابقی (مسائل) کم اهمیت است».

لیبرمن درباره موضوع سوریه و مسلط شدن ارتش این کشور بر مرز با فلسطین اشغالی گفت که تل‌آویو آماده است تا گذرگاه قنیطره با سوریه را مانند سطحی که پیش از تسلط معارضان و تروریست‌ها بر آن بود، بازگشایی کند.

وی با بیان اینکه از نظر امنیتی و مدیریتی، همه چیز برای بازگشایی گذرگاه قنیطره با سوریه آماده است، گفت که با بازشدن مجدد این گذرگاه، کشاورزان دروزی در شمال فلسطین و جولان اشغالی می‌توانند محصولات خود از جمله سیب را در سوریه به فروش برسانند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به همکاری و تماس‌های نزدیک با نیروهای حافظ صلح در مرز سوریه و فلسطین اشغالی و ادعای اینکه تمایلی به دخالت در امور سوریه ندارند، اما تهدید کرد که به عملیات‌های خود در صورت لزوم ادامه خواهند داد.

منبع:فارس

 

نظر شما