بازتاب گسترده تحقیر سعودی و پادشاه آن توسط ترامپ در رسانه‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۸:۴۰:۳۵
کد خبر: ۷۶۰۳۴۹
بازتاب گسترده تحقیر سعودی و پادشاه آن توسط ترامپ در رسانه‌ها
اظهارات تحقیرآمیز رئیس جمهور آمریکا علیه رژیم سعودی و به ویژه پادشاه آن در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که طی آن حرف‌های تحقیرآمیز خود را علیه رژیم سعودی و به ویژه پادشاه آن تکرار کرد، در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و به راه افتادن هشتگ‌های مختلف در فضای مجازی از جمله واکنش‌ها بوده است.

برخی رسانه‌ها نیز مانند پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین سکوت سعودی را در قبالسخنان تحقیر آمیز ترامپ با واکنش ریاض به یک توئیت انتقادی ساده کانادا مقایسه کرد که روابطش را ظرف مدت کوتاهی با کانادا قطع کرد.

روزنامه الشروق چاپ تونس ضمن درج مطلبی در این خصوص تصاویر سخنرانی ترامپ در ویرجینیا و سخنانش را در خصوص سعودی‌ها و پادشاه آن به همراه شکلک‌های معنا داری در صفحه این روزنامه قرار داد.

الشروق تونس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به سلمان پادشاه سعودی هشدار داد که او بدون حمایت ارتش آمریکا دو هفته هم در قدرت باقی نخواهد ماند و از او خواست به خاطر خدمات ارتش آمریکا به آن پاداش بدهد. در سخنانی که برخلاف ساده‌ترین عرف‌های دیپلماتیک است، ترامپ دیروز در یک جمع انتخاباتی در ایالت می‌سی سی پی در مرکز آمریکا گفت: «ما از سعودی حمایت می‌کنیم. شما خواهید گفت آنان ثروتمند هستند و من این پادشاه، ملک سلمان را دوست دارم اما به او می‌گویم‌ ای شاه ما از تو حمایت می‌کنیم چه بسا بدون ما نتوانی دو هفته هم دوام بیاوری و شما باید برای ارتش خودتان پول بدهید.»

پایگاه اینترنتی «عربی اسپوتنیک» نیز نوشت: اظهارات دونالد ترامپ درباره ملک سلمان باعث جدال گسترده در رسانه‌های اجتماعی شده است.

شماری از فعالان هشتگی را با عنوان «ترامپ - اهانت می‌کند - به ملک سلمان» ایجاد کرده اند.

پایگاه اینترنتی خبری الخلیج آنلاین نیز به بررسی سخنان روز شنبه این هفته ترامپ در تحقیر عربستان پرداخت و نوشت عربستان در قبال باج‌خواهی ترامپ از این کشور سکوت کرده است.

این پایگاه خبری نوشت ترامپ از ملک سلمان خواست پول بیشتری به آمریکا بدهد.

الخلیج آنلاین افزود: عربستان در قبال سخنان ترامپ که گفت کشورش از مملکت سعودی مجانی و بدون پرداخت پول حمایت نخواهد کرد سکوت کرده است.

این پایگاه اینترنتی نوشت این سکوت سعودی برخلاف واکنش خشمگینانه اش در قبال کاناداست تا جاییکه همه روابطش را با کانادایی‌ها پس از توئیت سفارت کانادا که در آن خواستار آزادی بازداشت شدگان سیاسی شد، قطع کرد.

الخلیج آنلاین نیز به سخنرانی روز شنبه این هفته ترامپ در ایالت ویرجینیا اشاره کرد. ترامپ در این سخنرانی گفت: «با سلمان بن عبد العزیز گفتگوی تلفنی طولانی داشتم و به او گفتم تو تریلیون‌ها دلار داری و تنها خدا می‌داند اگر هدف حمله‌ای قرار گیری برای مملکت شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟‌ ای پادشاه چه بسا نتوانی از هواپیماهایت حفاظت کنی، زیرا سعودی در معرض حمله قرار خواهد گرفت، اما با ما، شما در امنیت کامل هستید، ولی ما در مقابل آنچه را که باید دریافت کنیم، دریافت نمی‌کنیم.»

الخلیج آنلاین نوشت بیستم ماه مه سال ۲۰۱۷ میلادی ترامپ با پادشاه سعودی در ریاض دیدار کرد و طی آن به مبالغی به ارزش ۴۶۰ میلیارد دلار در قالب تعدادی قرارداد‌های تسلیحاتی و اقتصادی دست یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز