ابعادی تازه از ماجرای گم شدن منتقد عربستانی

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۶:۴۱:۴۵
کد خبر: ۷۶۲۷۴۴
رسانه‌های خبری اخبار جدیدی از سرنوشت نویسنده منتقد عربستانی که در ترکیه ربوده شد منتشر کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ منابع شبکه خبری الجزیره اعلام کردند که دستگاه‌های ذیربط ترکیه فهرست اتهامی علیه ۷ تن از کسانی که در ربودن جمال خاشقجی نویسنده منتقد سیاست‌های رژیم سعودی دست داشتند آماده کرده است.

از سوی دیگر یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که در روز ربوده شدن خاشقجی، دولت ترکیه هواپیمایی را که از عربستان به استانبول آمد مورد بازرسی قرار داد.

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند که پلیس این کشور مناطقی را که ماشین‌های کنسولگری عربستان بعد از ربوده شدن خاشقجی به آنجا رفته‌اند مشخص کرده‌اند.

جمال خاشقجی نویسنده ۵۹ساله سعودی روز سه‌شنبه ۱۰ مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند، رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.‎

دولت ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که دادستان کل این کشور و معاون وی را برای انجام اقدامات لازم در خصوص کنسولگری عربستان در استانبول کرد انتخاب کرده است.

خبرنگار الجزیره گفت که تیم تحقیق ترکیه سه منطقه را که گمان می‌رود خاشقجی را در آنجا پنهان کرده‌اند، شناسایی کرده است.‎

وی افزود که این مناطق بعد از رصد حرکت خودروهای کنسولگری عربستان مشخص شده است.‎

منبع:تسنیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز