پشت پرده سفر پمپئو به ریاض و ملاقات با بن سلمان

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۶:۱۸:۵۳
کد خبر: ۷۶۵۵۳۳
مجتهد، افشاگر سعودی در پیامی در شبکه های اجتماعی خود به پشت پرده سفر پمپئو به ریاض و ملاقات با بن سلمان پرداخته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ مجتهد، معارض و افشاگر سعودی در پستی پیرامون سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی نوشته است: ترامپ، پومبئو را نه برای حقیقت یابی بلکه برای هماهنگی با بن سلمان و داستان پردازی درباره «گروه مارقین» فرستاده است تا سخنان ترامپ با وی تناقض نداشته باشد.

وی در ادامه آورده است: اما به نظر می رسد شرایط برای بن سلمان به گونه ای است که حتی علیرغم تلاش ترامپ برای نجات وی هیچ راه خلاصی ندارد و مشکلش با سرعت بحرانی خواهد شد و کاملا دراماتیک سقوط خواهد کرد 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده برای گفت‌وگو با پادشاه عربستان درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی و احتمال قتل این معارض عربستانی به ریاض سفر کرد. 

مال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد از زمان ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از سه‌شنبه هفته گذشته (۱۰ مهرماه/۲اکتبر) ناپدید شده است.

برخی مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند او در داخل این ساختمان کشته شده، اما مقام‌های سعودی معتقدند او ساختمان را ترک کرده است. رژیم سعودی از انتشار فیلمی که ادعایش برای خروج خاشقچی را تأیید کند خودداری کرده است. 

خاشقجی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی منتشر کرد. 

وی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز