نیویورک تایمز گزارش داد

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ناپدید شدن «خاشقچی» را به ولی‌عهد سعودی مرتبط می‌دانند

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۸:۳۷:۵۱
کد خبر: ۷۶۶۰۰۳
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ناپدید شدن «خاشقچی» را به ولی‌عهد سعودی مرتبط می‌دانند
طبق گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ناپدید شدن «جمال خاشقچی» به ولی‌عهد سعودی مرتبط است اما معلوم نیست که «محمد بن سلمان» برای کشتن این روزنامه‌نگار دستور مستقیمی داده باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه آمریکایی در گزارشی خبر داده که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از پیش به این جمع بندی رسیده‌اند که ناپدید شدن «جمال خاشقچی» به ولی‌عهد عربستان سعودی مرتبط است.

«نیویورک تایمز» گزارش داد: «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از پیش به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستان سعودی به محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور ارتباط دارد».

خاشقچی ۵۹ ساله دهم مهر ماه برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. با گذشت چهار روز ، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده و از آن موقع تاکنون گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره قتل و حتی تکه تکه کردن جسدش به دستور شخص ولی‌عهد سعودی منتشر شده است.

در گزارش جدید نیویورک تایمز آمده است: «مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از پیش متقاعد شده‌اند که محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در کشتن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مخالف سعودی مقصر است».

از نظر این روزنامه، ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دست داشتن ولی‌عهد سعودی در «کشتن» خاشقچی «برای کاخ سفید که خواهان حفظ روابطش با پادشاهی سعودی است، چالش‌هایی ایجاد می‌کند».

مقام‌های آمریکایی و اروپایی به این روزنامه خبر دادند، «سازمان‌های اطلاعاتی (آمریکا) هنوز نتوانستند مدارک مستقیمی درباره دخالت ولی‌عهد (در پرونده خاشقچی) جمع‌آوری کنند و همچنین قادر به این جمع‌بندی نهایی در این باره که آیا شاهزاده محمد مستقیما دستور کشتن آقای خاشقچی را داده یا اینکه می‌خواسته آقای خاشقچی را دستگیر کند و به عربستان سعودی برگرداند، نیستند».

منبع:فارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز