برای درمان اعصاب بهم ریخته این میوه را بخورید

۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۱۶:۰۵:۵۶
کد خبر: ۷۷۳۳۲۰
برای درمان اعصاب بهم ریخته همیشه هم دارو نیاز نیست! گاهی میوه ها بهترین دارو ها هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در این مطلب برای شما از درمان گرهای طبیعی یعنی میوه ها صحبت کرده ایم که به کمک آنها ب سادگی به آرامش اعصاب می رسید و دیگر نیازی به قرص های متفاوت ندارید!

استرس! واژه ای آشنا و حالتی ناخوشایند که در یک کلام منشاعی برای انواع بیماری های سخت و دردسرساز است. راههای مختلفی برای رفع و دوری از استرس میشناسید که شامل ورزش و عادات غذایی خاص می شوند. مواد غذایی و خوراکی های ضد استرس را در لیستی کامل در ادامه مطلب خواهید خواند.

آب گیلاس:

این آبمیوه در تحقیقات بهترین نتیجه را برای ایجاد آرامش و مقابله با استرس را داشته است.

موز

میوه ای که همانند نرمی اش روح را نرم می کند و یک خوردنی ضد استرس محسوب می شود.

یک متخصص تغذیه گفت: کربوهیدرات بالای موجود در موز موجب آرامش بدن و افزایش نشاط افراد می‌شود.

مریم مراداف  افزود: موز میوه بسیار پرکالری و پر انرژی است که اگر به جا و به موقع مصرف شود، اثرات مفیدی در بدن دارد.

وی گفت: موز رسیده یکی از میوه‌هایی است که به دلیل داشتن فیبر بالای خود موجب روان کردن روده، رفع یبوست و بهبود زخم‌ها مؤثر است.

این متخصص تغذیه افزود: موز نارس و سبز خاصیت جذب آب و قابض را دارد و برای رفع اسهال می‌تواند مفید باشد. کربوهیدرات بالای موجود در موز موجب آرامش بدن و افزایش نشاط افراد می‌شود.مراداف گفت: البته خاصیت آرامش و افزایش نشاط موز می‌تواند موجب رفع افسردگی و افزایش هوشیاری در سالمندان شود ولی سالمندان مبتلا به دیابت باید این میوه را با احتیاط کامل مصرف کنند.

وی افزود: 100 گرم موز 95 کیلوکالری انرژی دارد و سرشار از پتاسیم است که موجب ساخت عضله و کاهش فشارخون افراد مبتلا به فشارخون می‌شود. در نتیجه موز از جمله میوه‌های بسیار پرکالری و پر انرژی است که اگر به جا و به موقع مصرف شود می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد.

توت های آبی و قرمز

مثل اینکه قرار است هرجا صحبت از خوردنی های مفید باشد نان بلوبری ها و توت های جنگلی هم برده شود. این خوردنی های خوشمزه به کاهش و ذفع مواد اضافی در بدن سرعت می بخشند و حس سرزندگی به بدن می بخشند.

 آواکادو

این میوه معروف به میوه ی ضد چاقی است که البته با داشتن انتی اکسیدان ها برای سلامت روان و کاهش استرسنیز تجویز می شود.

آلو

یک میوه ی خوش مزه برای زیبایی و آرامش اعصاب.

انار

یک میوه سرشار از آنتی اکسیدان های کمیاب که بدن شما با مصرف آن نشاط و سلامت باورنکردنی به دست می آورد. مطالعات بر روی انار خاصیت ضد استرسی ان را ثابت کرده است.

با کیوی اوج بگیرید!

مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین نیازمند ویتامین C است. در واقع، مغز یک پمپ مخصوص برای ویتامین Cدارد و ویتامین C  اضافی در خون را به سمت خود می‌کشد و نگاه می‌دارد.

میوه کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

اگر از کیوی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید میوه‌های دیگر غنی از ویتامین C را جایگزین آن کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت.

 

نظر شما