چرا آمریکا هواپیمای شناسایی به دریای سیاه فرستاد؟

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۲۱:۳۲:۴۹
کد خبر: ۷۸۰۵۳۰
آمریکا یک هواپیمای شناسایی-راداری به دریای سیاه فرستاد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بنابر گزارش اسپوتنیک، یک هواپیمای بوئینگ "آرسی-135وی" شناسایی-راداری نیروی هوایی ایالات متحده از پایگاه هوایی سودابی در جزیره کرت در یونان به هوا برخاست و به سمت دریای سیاه پرواز کرد.

حدود دو سال پیش در 25 ژانویه 2016، هواپیمای شناسایی ایالات متحده که در دریای سیاه پرواز می کرد، به مرز روسیه نزدیک شد. به دنبال این واقعه جنگنده سوخو-27 روسیه برای رهگیری این هواپیما پرواز کرد. همانطور که بعدا معلوم شد، خدمه آرسی-135وی به خاطر این اقدام جنگنده روسیه، دچار ترس و رنج زیادی شدند. واقعیت این است که جنگنده سوخو-27 به فاصله چند متری هواپیمای آمریکایی نزدیک شد و سپس به طور ناگهانی چرخید.

خلبان هواپیمای آرسی-130وی برای مدتی کنترل هواپیما را از دست داد و سپس به سرعت به پایگاه خود پرواز کرد. آمریکایی ها اعتراض کردند اما فرمانده روسیه عملیات رهگیری را قانونی دانست.

هواپیمای بوئینگ آرسی-135وی چیست؟ این هواپیما کاملا مدرن و قادر است 9000 کیلومتر با سرعت 900 کیلومتر در ساعت پرواز کند. کار اصلی این هواپیمای شناسایی-راداری تجسس برای یافتن منابع تابشی از سطح زمین، دریا و هوا است که در طول موج های سانتیمتر، دسی متر و متری کار می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز