۷ جایی که ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا در کمین شماست

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۶:۴۹:۱۳
کد خبر: ۷۸۲۵۸۰
۷ جایی که ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا در کمین شماست
گذر از فصل سرماخوردگی و آنفولانزا بدون اینکه مریض شویم غیر ممکن نیست. اضافه کردن چند اقدام پیشگیرانه ضد میکروب ها و ویروس ها تا حدود زیادی احتمال ابتلا به این بیماری ها را پایین می آورد. شکی نیست که در این موقع از سال بسیاری از مردم درگیر سرماخوردگی و آنفولانزا هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛دور ماندن از سرماخوردگی و آنفولانزا 100 درصد امکان پذیر نیست اما تجربه به ما نشان داده در چه مکان هایی احتمال ابتلا بیشتر است و از چه کارهایی باید اجتناب کرد. در ادامه مکان هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در صورت حضور در آنها باید بیش از هر زمان دیگری مواظب باشید. همیشه با خود یک دستمال مرطوب ضدعفونی کننده داشته باشید.

1- ویروس سرماخوردگی در فرودگاه و هواپیما به شما نزدیک است!
اگر در این فصل از سال می خواهید با هواپیما به مسافرت بروید باید بیشتر مواظب باشید. متاسفانه میکروب های زیادی در فرودگاه و هواپیما وجود دارد، حتی میکروب ها ممکن است از نقاط دیگر دنیا توسط مسافران به شما منتقل شود! پس اگر فکر مسافرت با هواپیما داشتید ضد عفونی کننده را فراموش نکنید.
 
2- رستوران ها احتمال ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می دهند!
رستوران ها از مکان های پر رفت و آمد به حساب می آیند و تعداد زیادی از آنها در سراسر دنیا به علت آلودگی ها بسته می شوند. مدیران رستوران ها و کسانی که به رستوران می روند باید خیلی مراقب باشند. علاوه بر آن کسی که برای شما غذا می آورد شاید عادت نداشته باشد مرتب دست هایش را بشوید، پس سعی کنید ضد عفونی کننده را همیشه به دنبال داشته باشید و البته به رستوران هایی مراجعه کنید که از سطح کیفیت بهداشت شان مطمئن هستید.

3- مراقب ویروس سرماخوردگی در ادارات باشید!
بسیاری از شما بیشتر روز خود را در اداره ها می گذرانید، پس جای تعجب نیست که این مکان را هم در لیست مکان های پر خطر قرار دهیم، مگر اینکه اداره ای کاملا ایزوله داشته باشید! وسایل کار مانند صفحه کلید ها و گوشی های همراه که ممکن است زیاد در دسترس باشند، در هر چند سانتیمتر خود 7500 باکتری دارند. جالب است بدانید این مقدار در صندلی توالت فرنگی 5400 باکتری می باشد!

 4- ویروس سرماخوردگی ممکن است در مراکز خرید باشد
اگر برای خرید بیرون می روید غیر ممکن است که به مراکز بزرگ خرید سر نزنید و البته گاهی نیز باید به سراغ دستگاه های ATM بروید. تحقیقات نشان داده استفاده از این دستگاه ها به اندازه توالت های عمومی می تواند باعث انتقال بیماری شود. متاسفانه دیگر وسایل عمومی که در یک مرکز خرید وجود دارد، چنین خطری را در خود دارند پس حتما احتیاط کنید. منظور از احتیاط وسواسی بودن نیست، فقط بعد از استفاده دست خود را به طرف صورت نیاورید و ابتدا آن را با ضد عفونی کننده تمیز کنید.

 5- ویروس سرماخوردگی ممکن است در مطب پزشکتان کمین کرده باشد
معمولا برای اینکه مریض تر نشویم و یا به پزشک مراجعه کنیم، مجبوریم به مطب ها برویم. دیگران نیز همین فکر را دارند پس همگی دست به دست هم میکروب ها و ویروس هایمان را به مطب برده و با هم به اشتراک می گذاریم!

هر فرد بالغ در دقیقه تقریبا 30 نقطه را با دست لمس می کند، حالا خودتان حساب کنید در مطب یک دکتر چه خبر است. مجلات، صندلی ها، خودکار ها و هر چه فکرش را بکنید ممکن است آلوده باشند. با این حال با رعایت نکات احتیاطی برای معاینه باید به مطب یا درمانگاه مراجعه کرد.
 
6- در مهد کودک یا مدرسه فرزندتان مراقب ویروس سرماخوردگی باشید
اگر فرزند دارید حتما متوجه شده اید که با شروع مهد کودک یا مدرسه احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بیشتر از گذشته شده است. حتی وقتی فرزند خود را به پارک هم می برید باید مواظب باشید چون سطوح آنجا نیز توسط افراد زیادی لمس شده است. از همان ابتدا آموزش استفاده از ضد عفونی کننده و شستن مرتب دست ها را به کودک خود بیاموزید.

 7- خانه شما نیز ممکن است شما را به سرماخوردگی دچار کند
همان باکتری هایی که بیرون از خانه مجبور بودید از خود دورشان کنید ممکن است در خانه خودتان هم پنهان شده باشند. بله معمولا سطوح مختلف را با ضد عفونی کننده تمیز می کنید، اما آیا از درپوش مسواک استفاده می کنید؟ اگر چنین کاری نمی کنید باید بگوییم مسواکی که به دهان می برید به غیر از خمیر دندان حاوی با کتری های زیادی است. اگر در خانه فرش دارید بهتر است بدانید در هر 2.5 سانتی متر  آن 200.000 باکتری خوابیده است، حتی اگر مرتب از جاروبرقی استفاده کنید. پس اگر با وجود مراقبت در خارج از خانه، مریض شدید نباید متعجب شوید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز