غافلگیری مزدوران سعودی از عملیات گسترده نیرو‌های یمنی در جنوب عربستان

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۴:۵۱:۴۱
کد خبر: ۷۸۳۸۱۲
غافلگیری مزدوران سعودی از عملیات گسترده نیرو‌های یمنی در جنوب عربستان
براساس اخبار به دست آمده، نیرو‌های یمنی با وجود حملات سنگین هوایی، پس از چند ساعت درگیری سنگین علیه نیرو‌های مزدور و نظامیان سعودی موفق به دفع حملات شدند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی استان نجران در جنوب عربستان حاکیست، گروهی از نیرو‌های یمنی عملیات گسترده و غافلگیر کننده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور و نظامیان سعودی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی عملیات خود را در محور منطقه «السدیس» در جنوب غرب استان نجران آغاز کردند و با شکستن خطوط دفاعی نیرو‌های مزدور و نظامیان سعودی موفق شدند به مقر آنان نفوذ کنند.

به گفته منابع میدانی، ۲۰ تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این مقر کشته و زخمی شدند؛ سایر نیرو‌های مزدور تحت حمایت رژیم آل سعود و نظامیان عربستانی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از این پایگاه متواری شدند.

نیرو‌های یمنی در ادامه عملیات توانستند چند ارتفاع، پایگاه و ایستگاه دفاعی نیرو‌های مزدور سعودی را در محور منطقه «السدیس» تحت کنترل دربیاورند؛ در جریان درگیری‌ها برای کنترل بر این مناطق حدود ۴۰ تن از نیرو‌های مزدور سعوی کشته و زخمی شدند.

خبر‌ها حاکیست، ده‌ها تن از نظامیان سعودی و نیرو‌های مزدور وابسته به آنان برای نجات جان خود به مناطق حومه متواری شده اند؛ عملیات نیرو‌های یمنی برای تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده ادامه دارد.

از منطقه «الصوح» در جنوب غرب استان نجران خبر می‌رسد، ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگردها، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های یمنی انجام دادند.

براساس اخبار به دست آمده، نیرو‌های یمنی با وجود حملات سنگین هوایی، پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند و ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی را کشته و زخمی کنند.

خبر‌ها از حومه گذرگاه مرزی «الخضراء» حاکیست، نیرو‌های یمنی با پشتیبانی یگان موشکی و توپخانه، حملات گستره‌ای را علیه نیرو‌های مزدور سعودی انجام دادند و موفق شدند در این محور پیشروی کنند؛ شماری از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند.

 استان نجران در جنوب عربستان واقع شده و با استان‌های «صعده و الجوف» یمن هم مرز است و در حال حاضر بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب این استان در کنترل نیرو‌های یمنی است.

امدادرسانی به نیرو‌های مزدور سعودی در استان الجوف یمن از طریق استان نجران صورت می‌گیرد؛ نیرو‌های یمنی درصدد هستند با نفوذ در استان نجران، خطوط کمک رسانی به نیرو‌های مزدور را به طور کامل مسدود کنند.

منبع:میزان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز