کدام بخش از پرونده خاشقچی واقعیت دارد؟

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۵:۱۸:۳۶
کد خبر: ۷۸۶۶۷۵
کدام بخش از پرونده خاشقچی واقعیت دارد؟
از زمانی که خاشقچی نویسنده و خبرنگار سعودی در سه شنبه روزی در دوم اکتبر 2018 ، وارد کنسولگری کشورش در ترکیه شد تا اعترافات ناقص عربستان به کشتن وی که بیشتر به یک داستان مسخره شبیه است ، حقائق فاش شده در خصوص این پرونده به نوک کوه یخی شباهت دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم، عربستان سعودی در ابتدا، حضور این خبرنگار در کنسولگری خود را تکذیب کرد و بعدا مدعی شد وی پس از اتمام کار خود از محل خارج شده است اما اطلاعات دوربین ها و شاهدان عینی واقعی که وی را تعقیب می کردند،این کشور را مجبور کرد اعتراف کند که وی به دنبال درگیری در کنسولگری کشته شده بعدا نیز به قتل وی اعتراف کردند اما نه با برنامه از پیش تعیین شده بلکه در پی اقدامات فوری گروهی که مسئول کنترل وی و بازگرداندن وی به کشور بودند ،انجام شده است.

اعتراف ها اما در این حد متوقف نشد بلکه به جایی رسید که عربستان گفت این جنایت بر اساس برنامه ای از پیش تعیین شده اما بدون اطلاع مقامات عالی کشور شکل گرفته است تا بدین ترتیب افراد حاشیه ای که فقط با دستورات مستقیم مقامات عالی ،اقدام می کنند،گناهکار شناخته شوند.

پس چگونه شخصیتی رسانه ای نه در زندان های سری آنان بلکه در کشوری دیگر و در ساختمانی دیپلماتیک کشته و تکه تکه شده و جسدش غیب می شود. آیا منطقی است این جنایت بدون دستور و بدون نقش داشتن مقامات عالی این کشور انجام شده باشد.

اعترافات پیشین و کنونی عربستان که دارای تناقضات زیادی بود، موجب ناخرسندی محافل بین المللی شد به گونه ای که برخی امیدوارند همه زوایا و جزئیات این جنایت زشت دولت سعودی کشف شود دولتی که فکر می کند می تواند با پول حرام انبوهی که اندوخته، دست به هر اقدامی بزند.

اما واسطه گری به ویژه پس از ظهور چهره هایی مانند ترامپ در سطح بین الملل جایگاه خود را داردافرادی که همه چیز را به چشم پول می بینند و ارزشی برای انسان قائل نیستند و تا زمانی که خرید سلاح از سوی گاو شیرده به ثبات خود باقی است, کشتن مردم و تکه تکه کردن آنان مساله بسیار ساده ای است.

این به کنار، اما کشوری که در صدد دوشیدن گاو شیرده است، شمشیر خود را بر سر آل سعود به ویژه شاهزاده جوان گرفته تا وی اصلا به مخیله اش خطور نکند که می تواند به تنهایی و بدون اربابان خود تصمیم گیری کند.

اما طرفی که در صدد تحمیل دیکته ها و دیدگاههای سیاسی و بلکه مذهبی خود در سطح منطقه و کشورهای اسلامی است نیز در این پرونده دخالت کرده و همه امکانات خود را برای سرپوش گذاشتن بر اطلاعات گرانبهای خود به کار گرفته تا با قطره چکانی اطلاعات،به منافع خود دست یابد و فایل های صوتی جدید که گاهی درباره آن سخن می رود از جمله فایل سی ان ان نیز بخشی از این طرح است.

همانگونه که در ابتدا گفتیم ناظران بر این باورند این فایل های صوتی و اطلاعات پیشین و بعدی مانند نوک کوه یخی است که فقط بخش کوچکی از آن نمایان شده و جنایت، پستی، رذالت ،تجارت در زشت ترین شکل آن، سوء استفاده و در نهایت بندگی و بردگی را به تصویر می کشد.

پخش فایل های جدید نیز فقط برای باج خواهی است اما ایا افکار عمومی این داستان های مسخره را می پذیرد ؟

در پایان می گوئیم این شاهزاده جوان چه در حکومت باقی بماند یا به اجبار کنار برود و چه مسئولیت قتل بر گردن وی بیافتد یا ظاهرا تبرئه شود، وی فقط عروسکی است که با توجه به اشتباهات بچه گانه بلکه احمقانه اش درعرصه های مختلف داخلی ،خارجی، سیاسی و اجتماعی با نخ های زیادی در حال حرکت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز