سیلی کریسمسی سوری‌ها به نتانیاهو

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۹:۴۵:۲۵
کد خبر: ۷۹۲۹۳۷
سیلی کریسمسی سوری‌ها به نتانیاهو
جنجال تجاوز موشکی رژیم صهیونسیتی به سوریه آنهم در شب میلاد حضرت مسیح(ع) و رهگیری و انهدام اغلب این موشک ها قبل از اینکه به هدف برخورد کنند، حال و هوای دیگری به دمشق در این شب مبارک و این عید مقدس داد؛ به نحوی که در این حمله فقط یک انبار تخریب شده و سه سرباز مجروح شدند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ عید امسال مردم سوریه اعتماد بیشتری به سامانه پدافند هوایی کشورشان که کل آسمان سوریه را تحت پوشش گرفته است، پیدا کرده اند. گو اینکه ارتش سوریه در زمین هم عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده و با سقوط یک فروند موشک در منطقه الجلیل الاعلی، سامانه دفاع موشکی سوریه به حال آماده باشد درآمده تا به متجاوزان نشان دهد که پاسخ این تجاوز به زودی زود داده خواهد شد.

کاملا روشن است که این رژیم پس این تجاوز تا چه حد نگران پاسخ سامانه دفاعی سوریه است؛ این رژیم با این تجاوز سعی کرد پدافند هوایی سوریه را به چالش کشیده تا موقعیت سامانه اس 300 را در سوریه شناسایی کرده و بعد آن را مورد حمله قرار دهد. نتانیاهو سعی می کند با این ترفند پاسخی برای سئوال هایی که در کابینه امنیتی کوچک این رژیم مطرح است، پیدا کند.

هدف اصلی حمله موشکی اخیر نیز شناسایی موقعیت این سامانه در سوریه و در وهله بعد محک زدن توانمندی های پدافند هوایی سوریه و قدرت آتش آن است.

قدرت پدافند هوایی سوریه در مقابل موشک های رژیم صهیونیستی که با نقض حریم هوایی لبنان به خاک سوریه شلیک شده بودند، را در دمشق به وضوح دیدیم و همین قدرت ما را متقاعد می کند که طرف سوری از تاکتیک خاصی استفاده می کند؛ این تاکتیک در هر مرحله بر حسب ماهیت و طبیعت تجاوز انتخاب می شود به عبارت دیگر فرماندهان نظامی سوریه نوع سلاح مورد استفاده در پاسخ به تجاوزات دشمن یا خنثی کردن آنها و مبدأ حمله و حتی تعداد موشک هایی که قرار است شلیک شوند را انتخاب می کنند.

همه این عوامل و فاکتورها از نظر نظامی به ماهیت این تجاوز بستگی دارند و در چارچوب یک طرح حساب شده توسط پدافند هوایی سوریه اجرا می شوند. و این چنین سیلی دیگری به نتانیاهو زدند.

از طرفی نتانیاهو می کوشد به هر ترتیبی که شده و با کسب هر دستاوردی و با فرار به جلو، محبوبیتی برای خود دست و پا کند. موشک های فلسطینی با عبور از گنبد آهنین این رژیم محبوبیت نتانیاهو را در هم شکسته و باعث کناره گیری آویگدور لیبرمن و در نهایت سقوط کابینه این رژیم شدند.

کشوری که به انتقال تعدادی از این موشک ها یا دست کم تکنولوژی آنها به خاک فلسطین کمک کرد، سوریه بود. در اینجا لازم به ذکر است که پیروزی سوریه در این جنگ، براندازی کابینه نتانیاهو را در پی دارد همانطور که جنگ ژوییه 2006 به برکناری ژنرال دان حالوتس، رئیس ستاد ارتش این رژیم و سپس ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت این رژیم انجامید. در آن زمان کمیته وینوگراد، اولمرت را مسئول شکست در جنگ دانست. حال با نگاهی گذرا به مجموع مواضع مقامات این رژیم می توان این جمله ها را از لابلای مواضع آنها استخراج کرد: "ما در سوریه شکست خوردیم؛ به خصوص وقتی که دولت آمریکا تصمیم به خروج از سوریه گرفت؛ این اقدام سیلی سنگینی بر صورت نتانیاهو و کابینه اش بود که سعی کردند با با حمله موشکی به سوریه در شب میلاد مسیح چنین وانمود کنند که هنوز هستند و هنوز می توانند برای دولت سوریه خطرناک باشند اما بازتاب این صدا در محافل سیاسی جهان شنیده نمی شود.".

نمایشی که نتانیاهو با عنوان "سپر شمال" در شمال سوریه راه انداخت نتوانست توجه محافل اسرائیلی را از ناکامی های این دولت به خصوص مسایلی چون فساد و پیروزی غزه منحرف کند. لذا به ناچار نمایش تازه ای ترتیب داد؛ این نمایش هم به طور طبیعی هیچ دستاورد رسانه ای یا سیاسی برای کابینه شکست خورده نتانیاهو نداشت در عوض ثابت کرد که روند پیروزی های ارتش سوریه بدون توجه به عربده جویی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در مقابل، پدافند هوایی ارتش سوریه آنهم زمانی که رجز خوانی آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی ادامه دارد، روی دیگر این سکه را به نمایش گذاشت.

منبع:العالم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز