واکنش رئیس جمهور مکزیک به تهدید ترامپ به بستن مرز جنوبی آمریکا

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۸:۱۹:۳۲
کد خبر: ۷۹۳۳۶۷
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک روز جمعه در واکنش به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بستن مرز جنوبی این کشور در صورت عدم تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک، گفت این یک مسئله داخلی دولت آمریکاست.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک روز جمعه در واکنش به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بستن مرز جنوبی این کشور در صورت عدم تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک، گفت این یک مسئله داخلی دولت آمریکاست.

وی افزود: البته ما همیشه از حاکمیت خود دفاع می کنیم. ما همیشه از مهاجران دفاع می کنیم و از حقوق انسانی آنها دفاع می کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پیامی در توئیتر تهدید کرد در صورتی که کنگره این کشور با درخواست بودجه پنج میلیارد دلاری از پول های ناشی از منابع مالیاتی برای ساخت دیواری که وی وعده ساخت آن را در امتداد مرز مکزیک داده است موافقت نکند, مرز جنوبی آمریکا را خواهد بست.

در حالی که بخش های بزرگی از دولت فدرال آمریکا بر سر موضوع دیوار مرزی تعطیل شده است و در حالی که کنگره این کشور تا هفته آینده به تعطیلات رفته است، ترامپ در کاخ سفید مانده و پیام های توام با عصبانیت در توئیتر منتشر می کند.

وی گفت: اگر دموکرات ها پول را برای نهایی کردن ساخت دیوار به ما ندهند و اگر قوانین احمقانه مهاجرت را که کشور ما گرفتار آن شده است تغییر ندهند, مجبور خواهیم شد مرز جنوبی را کاملا ببندیم. یا این دیوار را خواهیم ساخت یا مرز را خواهیم بست.

ترامپ که وابسته به حزب جمهوری خواه آمریکاست همچنین بر تهدیدات خود مبنی بر قطع همه کمک ها به هندوراس، گواتمالا و السالوادور که به گفته وی کمکی به توقف جریان مهاجران به سمت آمریکا نمی کنند، تاکید کرد.

یک سخنگوی چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه گفت، نمایندگان حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه هنوز هم فاصله بسیار زیادی در تلاش ها برای حل و فصل مسئله تعطیلی دولت دارند. تعطیلی دولت فدرال روز شنبه آغاز شد.

نمایندگان دموکرات حمایت خود را از مبلغ 1/3 میلیارد دلار کمک برای امنیت عمومی مرزی ابراز کرده اند اما از مدتها قبل با ساخت دیوار مخالفند. یک نظرسنجی مشترک توسط رویترز و موسسه ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شد, نشان داد 47 درصد آمریکایی ها ترامپ را مسئول تعطیلی دولت فدرال می دانند, حال آن که 33 درصد نمایندگان دموکرات در کنگره این کشور را مسئول این ماجرا قلمداد می کنند.

مشاوران ترامپ در مصاحبه های تلویزیونی در روز جمعه تلاش کردند تقصیر تداوم تعطیلی دولت را گردن عدم تمایل نمایندگان دموکرات به توافق بیندازند. آنها همچنین از نانسی پلوسی دموکرات که قرار است به زودی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شود به عنوان یکی از مقصران این ماجرا نام بردند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: نانسی پلوسی فقط به دنبال حفظ ریاست خود است اما به دنبال حفظ مرزهایمان نیست و همین است علت این که وی مایل به مذاکره با ما نیست، مایل به هیچ گونه توافقی نیست و مایل نیست کاری که لازم است انجام دهد.

ماک مولوانی از مقامات ارشد کاخ سفید در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: چاک شومر کجاست؟ نانسی پلوسی کجاست؟ آنها همین حالا حتی صحبت هم نمی کنند. وی گفت ترامپ که برنامه گذراندن تعطیلات کریسمس در استراحتگاه خود در فلوریدا را بر هم زد تا به خاطر تعطیلی دولت در واشنگتن بماند اکنون حتی برنامه خود را برای سال نو میلادی نیز بر هم زده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز