آیا دونالدترامپ استعفا می‌دهد؟

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۹:۲۲:۳۶
کد خبر: ۷۹۵۶۳۳
آیا دونالدترامپ استعفا می‌دهد؟
«آلن جی. استینبرگ» مشاور سابق «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا پیش بینی کرد که «دونالد ترامپ» عزل نمی شود، اما تا پایان سال ۲۰۱۹ از قدرت کناره گیری می کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنابه نقل از ایرنا، «آلن جی. استینبرگ» مشاور سابق «جرج دبلیو بوش» به تارنمای خبری نشریه هیل گفت که رکود اقتصادی قریب الوقوع و کاهش شدید میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، وی را به توافقی برای استعفا وا می دارد تا مجبور به رویارویی با اتهام های جنایی نشود. 

استینبرگ افزود: ترامپ با استیضاح براساس قانون اساسی و فرآیند عزل، از قدرت کنار گذاشته نمی شود؛ اما درعوض توافق می کند به ازای تحت پیگرد قرار نگرفتن به واسطه اتهام های جنایی، استعفا دهد. 

مشاور سابق بوش پیش بینی کرد که ترامپ از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل رهنمود دادن به «مایکل کوهن» وکیل سابق خود برای حق السکوت دادن به دو زن به دلیل پنهان کردن روابط نامشروعشان با رئیس جمهوری، استیضاح شود.

وی با تاکید بر این مساله که بسیار بعید است که سنا به برکناری ترامپ رای دهد، یادآور شد که این امر به پشت کردن دستکم 20 سناتور جمهوریخواه به رئیس جمهوری آمریکا نیاز دارد. 

استینبرگ همچننی شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را تقریبا هیچ دانست و گفت: تنها دو سال به پایان زمان زمامداری ترامپ باقی است و با توجه به کاهش میزان محبوبیت وی و رکود قریب الوقوع اقتصادی، بهبود اوضاع سیاسی برای وی تقریبا غیرممکن است و به احتمال زیاد وی از مابقی دوره ریاست جمهوری اش به عنوان یک اهرم فشار و برگ برنده بهره می گیرد. 

براساس پیش بینی مشاور سابق بوش، ترامپ قبل از پایان سال 2019 در پی توافق با وزارت دادگستری آمریکا، «مایک پنس» رئیس جمهوری بعدی این کشور، دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، دفتر دادستان کل نیویورک و دفتر دادستان ناحیه منهتن، استعفا می دهد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما