پمپئو نقشه آمریکا برای خروج از سوریه را شفاف تر کرد

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۲۰:۲۸:۴۹
کد خبر: ۷۹۷۳۲۳
پمپئو نقشه آمریکا برای خروج از سوریه را شفاف تر کرد
وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که با وجود خروج نیروهای این کشور از سوریه اما ماموریت مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه متوقف نمی‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که خروج آمریکا از سوریه ماموریت نابودی داعش و متوقف کردن نفوذ ایران در خاورمیانه را تغییر نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا که به زودی راهی خاورمیانه می‌شود در مصاحبه با «سی‌ان‌بی‌سی» گفت که خروج برنامه ریزی شده نیروهای آمریکایی از سوریه به معنای تغییر ماموریت نابودی گروه تروریستی داعش و متوقف کردن ایران از نفوذ در منطقه نیست.

وی اضافه کرد: حرکت سوریه «تغییر در تاکتیک‌ها» و نه تعهد آمریکا برای شکست دادن جهانی داعش بوده و تغییری نیز دراستراتژی ما در مقابله با ایران ایجاد نمی‌شود.

در عین حال، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در قدس اشغالی گفت که طرح آمریکا برای خارج کردن 2 هزار نیرو از سوریه مشروط به توافق با ترکیه برای حمایت از شبه نظامیان کُرد در منطقه است.

ترامپ نیز امروز به شدت به گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه واکنش نشان داده و در توئیتی نوشت: «نیویورک‌تایمز شکست خورده، آگاهانه یک داستان بسیار نادرستی درباره اهداف من درباره سوریه نوشته است. هیچ تفاوتی در بیانیه‌های اصلی من وجود ندارد. ما با سرعت مناسب آنجا را ترک خواهیم کرد در حالی که در همان زمان به مبارزه با داعش نیز ادامه می‌دهیم. این اقدام محتاطانه و ضروری است.»

منبع:فارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز