رئیس سابق سیا: معلوم نیست ترامپ و اعضای کنگره آمریکا برای چه پول می‌گیرند

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۷:۲۴:۳۷
کد خبر: ۸۰۵۲۵۵
رئیس سابق سیا: معلوم نیست ترامپ و اعضای کنگره آمریکا برای چه پول می‌گیرند
«­لئون پانتا» می‌گوید رئیس‌جمهور و کنگره آمریکا وظایف خودشان را انجام نمی‌دهند و معلوم نیست برای چه پول می‌گیرند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن پست نوشت: دیدن هزاران نفر از کارمندان فدرال که برای گرفتن کمک‌های غذایی صف می‌کشند، چون به دلیل تعطیلی مسخره دولت پولی دریافت نمی‌کنند هر روز برای من سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. مسخره‌تر اینکه این سران منتخب که نمی‌توانند این بحران را حل و فصل کنند همچنان حقوقشان را می‌گیرند. رئیس جمهور و کنگره آمریکا وظایف خودشان را انجام نمی‌دهند و معلوم نیست برای چه پول می‌گیرند.

وی ادامه داد: شاید زمان آن رسیده که مقامات هم برخی از این پیامد‌ها را بچشند تا شاید متوجه بهایی شوند که برای این بن‌بست سیاسی پرداخت می‌شود. البته من می‌دانم که رئیس‌جمهور و اعضای کنگره مجبور به گرفتن کمک‌های غذایی نمی‌شوند. اگر ما بتوانیم از این بحران بیرون بیاییم شاید کنگره بخواهد راه‌هایی را برای اطمینان از اینکه چنین شرایطی دوباره پیش نیاید، بررسی کند. یک راه این است که رئیس جمهور کشور را مجبور کنیم درخصوص تعطیلی دولت تجدیدنظر کند. مردم آمریکا سران کشور را برای محافظت از خودشان انتخاب کردند نه برای آسیب رساندن به آنها.

پانتا تاکید کرد: رئیس جمهور و اعضای کنگره با رای مردم انتخاب می‌شوند. من از افراد خوبی که در هر دو حزب تلاش می‌کنند راه حلی برای پایان تعطیلی دولت پیدا کنند، تقدیر می‌کنم. متاسفانه خیلی‌ها هستند که می‌خواهند تعطیلی دولت ادامه داشته باشد. مجلس سنا هر پیشنهاد ترامپ و دموکرات‌ها را برای بازگشایی دولت رد کرد. مردم آمریکا هزینه سنگینی برای این سازش ناپذیری پرداخت می‌کنند، پس آن‌ها هم باید هزینه‌ای بپردازند. بزرگترین مشکل کنونی در شرایطی که سازش و مصالحه‌ای وجود ندارد این است که به نظر می‌رسد رئیس جمهور و کنگره برای تعطیلی طولانی‌تری خودشان را آماده می‌کنند. اما برای آن‌ها زندگی روند عادی خودش را خواهد داشت و فقط با افرادی که کارشان را از دست داده اند ابراز همدردی می‌کنند؛ رئیس جمهور هم در کاخ سفید باقی می‌ماند و پیام‌های توئیتری اش را می‌فرستد و هر فرد حزب مقابل را مقصر می‌داند. آن‌ها در جنگی سیاسی هستند و منتظرند تا طرف مقابل تسلیم شود، اما در این جنگ مردم آمریکا آسیب می‌بینند.

لئون پانتا گفت: حدود هشتصد هزار کارمند فدرال باز هم حقوق نگرفته‌اند؛ مسافرت‌ها به دلیل فشاری که بر بخش امنیت حمل و نقل است خطرناک‌تر خواهد شد؛ ارائه کوپن‌های مواد غذایی بزودی کاهش خواهد یافت؛ امنیت مرز‌ها به دلیل تعطیلی وزارت امنیت داخلی در بدترین شرایط است و مراکز ارائه کمک‌های غذایی برای کمک به افراد نیازمند در سراسر کشور ایجاد شده و گویی ما به دهه ۳۰ میلادی برگشته ایم. اما باز هم این رکود بزرگ نیست، اوضاع مانند بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ هم نیست بلکه زمان رشد اقتصادی، افزایش حقوق و مشاغل است. اکنون باید واقعا زمان شکوفایی اقتصادی باشد نه بحران اقتصادی که خودمان ایجاد کرده‌ایم.

 

 

نظر شما