واکنش قسد به خبر دستگیری سرکرده داعش

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۱۶:۵۸:۰۴
کد خبر: ۸۰۷۲۴۴
واکنش قسد به خبر دستگیری سرکرده داعش
سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوری(قسد) اعلام کرد، دستگیری سرکرده داعش توسط این گروه شایعه بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز» گزارش داد، هفته گذشته شایعاتی ظرف چند دقیقه فضای مجازی را پر کرد که مربوط به احتمال دستگیری «ابوبکر بغدادی» رهبر داعش توسط نیروهای دموکراتیک سوری (SDF) تحت حمایت آمریکا بود.

«کینو گابریل» سخنگوی SDF‌ و فرمانده شورای نظامی سوریه به فاکس نیوز گفت: «این گزارش‌ها بی‌پایه هستند، هیچ شواهدی وجود ندارد». او همچنین اذعان کرد: «او [بغدادی] دستگیر نشده است». به گفته وی یک تحلیل‌گر ضدتروریسم آمریکایی گفته یک دستگیری انجام شده اما کسی که دستگیر شده «فردی با نام خانوادگی مشابه» است.

براساس این گزارش، رهبر داعش که نام اصلی او «ابراهیم عواد ابراهیم البدری» است تحت‌تعقیب‌ترین فرد جهان باقی‌ می‌ماند. آمریکا ۲۵ میلیون دلار برای اطلاعاتی که منجر به کشف موقعیت مکانی او شود جایزه گذاشته است. باور بر این است که او زنده است.

شکست داعش در عراق اواخر سال ۲۰۱۷ به‌طور رسمی اعلام شد و پس از آن شماری از گروهک‌های آن در نواحی غربی این کشور پراکنده شدند. نیروهای عراقی با کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران اواخر آبان ۱۳۹۶ موفق شدند؛ شهر «راوه» در استان الانبار (آخرین پایگاه داعش در عراق) را آزاد کنند که با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

نیروهای دموکراتیک مدعی هستند که در تلاشند امنیت مرزهای سوریه و عراق را تأمین کنند و به حضور داعش در شرق سوریه پایان دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز