رئیس‌جمهور پُر حاشیه آمریکا باز هم سنت‌شکنی کرد

بی‌احترامی ترامپ به رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در آغاز نطق سالانه‌اش

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۴:۵۸:۰۸
کد خبر: ۸۰۹۶۸۳
بی‌احترامی ترامپ به رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در آغاز نطق سالانه‌اش
رئیس‌جمهور آمریکا در حرکتی سنت‌شکنانه بدون آنکه منتظر معرفی خود از سوی نانسی پلوسی شود، سخنرانی سالانه‌اش را آغاز کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  به نقل از وب سایت خبری تایم،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آنچنان مشتاق شروع نطق سالانه‌اش بود که بدون آنکه منتظر معرفی رسمی خود از سوی رئیس مجلس نمایندگان شود، سخنرانی را آغاز کرد.

بر اساس یک سنت دیرینه، رئیس جمهور آمریکا پیش از سخنرانی در برابر کنگره باید از سوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، به طور رسمی معرفی می‌شد، اما ترامپ در حرکتی سنت‌شکنانه بدون آنکه به پلوسی اجازه معرفی او را بدهد، سخنرانی خود را آغاز کرد.

سال گذشته پل رایان، به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، مراسم معرفی رئیس جمهور را برعهده داشت. اما با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ پلوسی به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید. در طول این سخنرانی پلوسی که همانند دیگر زنان دموکرات لباس سفید پوشیده بود، در پشت سر ترامپ قرار داشت. اما ترامپ پس از آنکه رونوشتی از سخنرانی خود را به پلوسی و مایک پنس، معاون خود تحویل داد، رو به اعضای کنگره برگشت و بدون آنکه منتظر معرفی خود از سوی پلوسی شود، سخنرانی را آغاز کرد. این حرکت رئیس جمهور آمریکا در ابتدا باعث مبهوت شدن نانسی پلوسی شد، اما او سعی کرد به برگه‌هایی که در مقابلش قرار داشت، نگاه کند. 

پلوسی و ترامپ بار‌ها طی هفته‌های اخیر با هم کشمکش داشتند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نه تنها با تقاضای ترامپ برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی موافقت نکرد بلکه در طول تعطیلی دولت فدرال از برگزاری سخنرانی سالانه او جلوگیری کرد.

تعطیلی ۳۵ روزه دولت فدرال بدون تخصیص بودجه مورد نظر ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک به پایان رسید و پس از آن دو طرف برای برگزاری سخنرانی سالانه رئیس جمهور در روز ۵ فوریه به توافق رسیدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز