گزارشگر ویژه سازمان ملل:

عربستان سعودی از تحقیق درباره قتل خاشقچی ممانعت کرد

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۰۷:۴۷:۰۵
کد خبر: ۸۱۰۴۰۴
عربستان سعودی از تحقیق درباره قتل خاشقچی ممانعت کرد
گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد، همه اسناد حاکی از آن است که خاشقجی قربانی قتلی از پیش برنامه‌ریزی‌شده بوده است که مقام‌های سعودی طراح‌ و مجری آن بوده اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آگنس کالامارد، کارشناس حقوق بشر سازمان ملل و مسئول تحقیقات قتل خاشقجی اعلام کرد عربستان از تحقیقات ترکیه در استانبول درباره قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی جلوگیری کرده است.
این گزارشگر ویژه سازمان ملل امروز در ژنو افزود ادارات مسئول عربستان؛ امکان اجرای تحقیقات دقیق از محل این قتل را فراهم نکردند.
«آگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور «اعدام‌های فراقانونی، خودسرانه و شتابزده» تاکید کرد همه اسناد حاکی از آن است که خاشقجی قربانی قتلی بی‌رحمانه و از پیش برنامه‌ریزی‌شده بوده است که مقام‌های رژیم سعودی طراح‌ و مجری آن بوده اند.

کالامارد از 28 ژانویه تا سوم فوریه در ترکیه برای تحقیق درباره قتل خاشقجی در ترکیه به سر برده است. این کارشناس سازمان ملل تصمیم دارد در ماه ژوئن در شورای حقوق بشر سازمان ملل نتایج تحقیقات خود را ارائه کند.
در بخشی از این گزارش آمده است: «با کمال تأسف، به بازپرسان ترکیه‌ای وقت و دسترسی کافی داده نشد تا بررسی حرفه‌ای و موثری در صحنه جرم انجام دهند و به میزان استاندارد تحقیقات بین‌المللی تفتیش کنند.» وی تاکید کرد: این قتل باید هر چه سریعتر از سوی جامعه بین الملل و سازمان ملل بررسی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز