خطر بزرگ برای آمریکا در صورت تشدید تحریم نفت ایران

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۷:۲۱:۲۲
کد خبر: ۸۱۲۸۴۸
خطر بزرگ برای آمریکا در صورت تشدید تحریم نفت ایران
قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته، این در حالی است که کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت و تحریم های ایالات متحده علیه صادرکنندگان بزرگ نظیر ایران و ونزوئلا و همچنین افزایش درگیری در کشورهای عضو اوپک مثل لیبی می تواند شرایط را از این هم وخیم تر کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از نواندیش؛ رویترز در مورد تاثیر تحریم ایران و شرایط بازار ناشی از بحران ونزوئلا و لیبی بر بازار نفت نوشت: این روزها قیمت نفت هر روز افزایش می یابد و این نشان می دهد که شرایط بازار نگران کننده است، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در گفتگو با تسنیم در این باره گفت: ونزوئلا در معرض مشکلات بسیاری است، از طرفی روسیه نیز تحت تحریم قرار دارد. لیبی با جنگ معرض آشفتگی است. بخشی از تولید نفت ایالات متحده متوقف شده است. زنگنه با اشاره به این شرایط متذکر شد که با توجه به این شرایط تعادل عرضه و تقاضا بسیار شکننده است.

وی افزود: اگر آنها (آمریکایی ها) تصمیم به افزایش فشار بر ایران داشته باشند، شکنندگی بازار و تنش از این هم بیشتر خواهد شد. مطمئنا یکی از پیامدهای افزایش فشار بر ایران، افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده خواهد بود.

در حقیقت آقای ترامپ باید انتخاب کند که آیا فشار بیشتری بر ایران وارد شود یا قیمت گاز در آمریکا پایین باشد،

ایالات متحده پس از خروج از توافق هسته ای ۲۰۱۵ بین ایران و شش قدرت جهانی، مجددا تحریم هایی را علیه ایران را در ماه نوامبر اعمال کرد. این تحریم ها تقریبا  صادرات نفت ایران را نصف کرده است.

سرانجام، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد دارد تا صادرات نفت ایران را متوقف کند تا بدین شکل ایران را از اصلی ترین منبع درآمدش محروم نماید. واشنگتن در واقع ایران را تحت فشار قرار داده تا برنامه هسته ای خود را متوقف ساخته و دست از حمایت از متحدان خود در سراسر منطقه بردارد.

اوپک و متحدانش در ماه ژوئن برای تصمیم گیریدر مورد میزان تولید با یکدیگر ملاقات می کنند. شرایط بازار در حال حاضر بسیار متزلزل است و از همه بیشتر آمریکا ممکن است از این شرایط آسیب ببیند به شکلی که قیمت سوخت در این کشور افزایش پیدا کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز