اقدام جدید آمریکا علیه ونزوئلا

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۸:۳۲:۴۲
کد خبر: ۸۱۲۹۳۷
اقدام جدید آمریکا علیه ونزوئلا
ایسنا نوشت: آمریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه مقام‌های امنیتی ارشد ونزوئلا و رئیس کمپانی نفتی دولتی این کشور اعمال می‌کند و در عین حال از برنامه‌هایش برای ارسال بیش از ۲۰۰ تن کمک بشردوستانه به ونزوئلا از طریق مرز کلمبیا و به صورت هوایی پرده برداشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که مانوئل کوئودو، رئیس کمپانی نفتی دولتی ونزوئلا، سه تن از مقام‌های امنیتی ارشد و رافائل باستاردو، رئیس پلیس ملی این کشور را در فهرست جدید تحریم‌های خود قرار داده است. به گفته مقام‌های واشنگتن، رئیس پلیس ملی ونزوئلا مسؤول کشتار بدون محاکمه ده‌ها تن در حملات شبانه است.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد تا امروز (شنبه) با همکاری پنتاگون و آژانس کمک‌رسان آمریکا کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا را از طریق مرز هوایی این کشور با کلمبیا ارسال کند.

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هواپیمای ارتش آمریکا بیش از ۲۰۰ تن کمک بشردوستانه به شهر مرزی کلمبیا با ونزوئلا ارسال می‌کند. آمریکا پیشتر مقداری کمک بشردوستانه به کلمبیا ارسال کرده و با همکاری اپوزیسیون به دنبال انتقال آنها به ونزوئلاست.

البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی این کمک‌ها به دست مردم ونزوئلا می‌رسند.

این اقدامات بخشی از تلاش گسترده آمریکا در تضعیف دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلاست که انتخاب مجدد وی در انتخابات ۲۰۱۸ از جانب آمریکا و اپوزیسیون ونزوئلا نامشروع بوده است.

رئیس کمپانی نفت ملی ونزوئلا در توئیتر خود نوشت که مقام‌های ونزوئلایی برای تضمین صلح، ساخت خانه و محکوم کردن کودتا و نقشه نظامی آمریکا و متحدانش و گوآیدو تحریم شده‌اند.

 

نظر شما
پرونده ویژه