فرانسه برای عربستان کشتی جنگی می‌سازد!

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۳:۴۵:۲۷
کد خبر: ۸۱۴۱۴۹
فرانسه برای عربستان کشتی جنگی می‌سازد!
یک شرکت فرانسوی علی‌رغم تحریم عربستان در زمینه فروش سلاح پس از ماجرای قتل خاشقجی، در زمینه ساخت کشتی‌های جنگی با صنایع نظامی سعودی قرارداد منعقد کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت دولتی صنایع نظامی عربستان سعودی روز گذشته [یکشنبه] در خصوص ساخت کشتی‌های جنگی در خاک عربستان و توسعه جنگ‌افزار‌های دریایی با یک شرکت فرانسوی به توافق اولیه رسید.

این موافقتنامه نظامی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دفاعی IDEX-۲۰۱۹ در ابوظبی به امضا رسید و شرکت فرانسوی آمادگی خود را برای انتقال فناوری ساخت کشتی‌های جنگی، ناو‌های هواپیمابر و رزم‌ناو اعلام کرد.

مدیر اجرایی صنایع نظامی عربستان گفت: این توافق در راستای گسترش قابلیت‌ها و آمادگی نیروی دریایی عربستان است.

شرکت دولتی صنایع نظامی عربستان که در سال ۲۰۱۷ برای توسعه صنعت نظامی عربستان تاسیس شده، مدعی شده است تا سال ۲۰۳۰ و در راستای اجرای طرح چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی، نیمی از سلاح‌های مورد نیاز این کشور را تامین می‌کند.

شرکت فرانسوی طرف قرارداد که نامی از آن برده نشده در حالی با عربستان سعودی توافقنامه خرید تسلیحات نظامی امضا کرده است که بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در واکنش به نقش ریاض در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود، فروش سلاح به این کشور را متوقف کرده بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز