رقیب انتخاباتی نتانیاهو: زمانی که من می‌جنگیدم، نتانیاهو در حال خوش‌گذرانی در آمریکا بود

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۷:۱۴:۵۳
کد خبر: ۸۱۴۸۳۲
رقیب انتخاباتی نتانیاهو: زمانی که من می‌جنگیدم، نتانیاهو در حال خوش‌گذرانی در آمریکا بود
بنی گانتز، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نتانیاهو را فردی آمریکایی خطاب کرد که بر خلاف او سابقه چندانی در ارتش ندارد و دوران جوانی‌اش را به خوشگذرانی در آمریکا گذرانده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری تایمز اسرائیل، بنی گانتز، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رهبر حزب تازه تاسیس انعطاف برای اسرائیل که در یک تجمع انتخاباتی صحبت می‌کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را فردی آمریکایی خطاب کرد که بر خلاف او سابقه چندانی در ارتش ندارد و دوران جوانی‌اش را به خوشگذرانی و تقویت زبان انگلیسی در آمریکا گذرانده است.

گانتز، رقیب انتخاباتی نتانیاهو خطاب به وی گفت: «همان زمان که من همراه سربازانم شب‌های سرد زمستان را در سنگر‌های گل‌آلود صبح می‌کردیم، تو اسرائیل را ترک کردی تا انگلیسی یاد بگیری و آن را در پارتی‌های مجلل تمرین کنی!»

وی افزود: «همان روز‌هایی که من واحد نیرو‌های ویژه "شلدگ" را در کشور‌های دشمن فرماندهی می‌کردم، تو شجاعانه و با اراده وقتت را در اتاق گریم استودیو‌های تلویزیونی می‌گذراندی. وقتی من داشتم نسلی از فرماندهان و جنگجویان را آموزش می‌دادم، تو در نیویورک مشغول گذراندن دوره‌های بازیگری بودی.»

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «یک ماه و نیم دیگر همه ما می‌رویم و بین حاکمی که از بوستون مدرک انگلیسی گرفته، آرایش غلیظی دارد و کت و شلوار‌های گران‌قیمت می‌پوشد و یک رهبر واقعی که به فکر اسرائیل است، جعلی نیست و رفتار شاهانه ندارد، یک نفر را انتخاب می‌کنیم.»

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیرا تقریبا هیچ‌کس به صورت جدی نتانیاهو را درون حزب لیکود یا در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی به چالش نکشیده، گفت: «این بار وضعیت متفاوت شده و او فردی است که می‌تواند نتانیاهو را با چالشی جدی روبرو کند.»

نتانیاهو بلافاصله به این اظهارات واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای که در صفحات اجتماعی او منتشر شده، نوشت: «بنی گانتز، شرم بر تو. من به عنوان یک سرباز و یک افسر در واحد ویژه "سیرت متکل" جانم را بار‌ها به خطر انداختم. من در نبرد با تروریست‌ها زخمی شدم.»

او همچنین بنی گانتز را به دلیل آنچه حمایت از توافق خطرناک هسته‌ای با ایران خوانده، مورد انتقاد قرار داده و گفته است که گانتز اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

نظر شما