وعده جدید مایکروسافت در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۱:۰۱:۲۶
کد خبر: ۸۱۵۴۱۷
وعده جدید مایکروسافت در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
مایکروسافت در آستانه انتخابات پارلمان اروپا اعلام کرد در صدد است تا امنیت سایبری در کشور‌های عضو اتحادیه را تأمین کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ مایکروسافت با یادآوری موارد تلاش «دولت-ملت‌ها» برای جاسوسی و دستبرد سایبری به اطلاعات کاربران در پایگاه اینترنتی خود نوشت که همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمان اروپا و فصل انتخابات ملی در چند کشور دیگر این قاره، در تلاش است تا به «امنیت رویه دموکراتیک» برای شهروندان اروپایی کمک کند و نگذارد تا سلامت انتخابات با اعمال نفوذ اطلاعاتی به خطر بیفتد.

 

مایکروسافت گفته است که برای این منظور بازار نرم‌افزار امنیت اطلاعات خود موسوم به «حساب محافظ مایکروسافت» یا «مایکروسافت اکانت‌گارد» (Microsoft AccountGuard) را گسترش داده و در ۱۲ کشور اروپایی آن را عرضه کرده است. این نرم‌افزار تاکنون در آمریکا و کانادا عرضه شده و تنها به دو کشور اروپایی یعنی بریتانیا و ایرلند نیز راه یافته است.

نرم‌افزار «حساب محافظ مایکروسافت» برای نهاد‌هایی که از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌کنند، رایگان است.

پیشینه حملات سایبری به نهاد‌های دموکراتیک در اروپا

مرکز اطلاعات تهدید‌ها و واحد جرایم سایبری وابسته به مایکروسافت مسئول شناسایی منبع تهدید‌های سایبری و مقابله با آن‌ها هستند. مسئولان این شرکت می‌گویند که این دو زیرمجموعه تا کنون موارد زیادی از حمله اطلاعاتی به نهاد‌های دموکراتیک در اروپا را شناسایی و گزارش کرده‌اند.

در جریان آخرین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ این دو بخش در عملیات خنثی‌سازی حملات سایبری در این کشور مشارکت جدی داشتند. با این همه مسئولان اروپایی از ادامه این تهدید‌ها در سال ۲۰۱۹ خبر می‌دهند.

حملات سایبری تنها کارزار‌های انتخاباتی را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه اغلب اندیشکده‌ها، گروه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های غیر انتفاعی نیز که در امور مربوط به دموکراسی فعال بوده و با سیاستمداران و نهاد‌های دموکراتیک در پیوند هستند آماج این حملات قرار می‌گیرند. برای مثال مایکروسافت اخیرا حملاتی را شناسایی کرده که هدف آن‌ها دستبرد به اطلاعات کارکنان شورای روابط خارجی آلمان و نیز دفتر اروپایی مؤسسه‌های آسپن و «صندوق مارشال آلمان» بوده است.

مرکز اطلاعات تهدید‌ها همواره در پی شناسایی عاملان این حملات به ویژه در بلژیک، فرانسه، آلمان، لهستان، رومانی و صربستان هستند. مایکروسافت می‌نویسد که منشأ برخی از این حملات، گروهی موسوم به استرونتیوم (Strontium) بوده است.

انتخابات پارلمان اروپا از دوم تا پنجم خرداد در کشور‌های مختلف این قاره برگزار می‌شود.

منبع: همشهری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز