نظر نوه صدام حسین درباره اشغالگری آمریکا در عراق

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۱۶:۲۶:۲۶
کد خبر: ۸۱۶۷۰۷
حریر حسین، نوه صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق در مصاحبه با اسپوتنیک نظر خود را درباره اشغالگری آمریکا بیان کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، «حریر حسین»، نوه‌ دختری صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق که هم اکنون در اردن زندگی می‌کند نظر خود را درباره آمریکا اعلام کرد و گفت: همه جهان تأثیر اشغالگری آمریکا در عراق را دیدند. برخی هم آن را خودشان احساس کردند. عراق و کل جهان تاوان زیادی برای این اشغالگری پرداخته است.

حریر حسین در مصاحبه با اسپوتنیک افزود: در زمان حمله ما در موصل بودیم. مادر و خاله ام فرزندانشان را برداشتند و بدون تعلل به سوریه رفتند. اما خوشبختانه کسی آسیب ندید. ما پس از گذشت چند روز به دعوت خانواده سلطنتی اردن به این کشور رفتیم.

حریر که یکی از ۱۵ نوه صدام حسین محسوب می‌شود در ادامه افزود: پس از اشغال عراق بدست آمریکا، نیرو‌های عراقی جدید حکمی را صادر کردند که نگذارند پناهندگان عراقی گذرنامه‌های خارجی دریافت کنند؛ اما ما با استقبال گرم قطر و اردن مواجه شدیم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به احساسی که در آن زمان به عنوان یک دختر نوجوان داشت، اعلام کرد: من روند دادگاه پدربزرگم را به دقت دنبال می‌کردم.

نظر نوه صدام حسین درباره اشغالگری آمریکا در عراق

او در ادامه ضمن درخواست از عراقی‌ها برای اتحاد با یکدیگر گفت: من رویای یک عراق متحد را دارم که در آن مسلمانان، مسیحیان و اعضای گروه‌های مذهبی دیگر حقوق برابری داشته باشند و در آرامش زندگی کنند. عراق رنج زیادی را متحمل شده و هم اکنون شایسته بهترین ها است.

حریر حسین همچنین کتابی تحت عنوان «نوه صدام» منتشر کرد که در آن درباره خاطرات خود و زندگی اش در عراق توضیحاتی را ارائه کرده است. صدام حسین پس از آنکه بوسیله دادگاه به اتهام جنایت علیه بشریت مجرم شناخته شد، در دی ماه سال ۱۳۸۵ (دسامبر ۲۰۰۶) به دار آویخته شد. وی از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۲ رئیس جمهور عراق بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز