مهم ترین علت ابتلا به سنگ کلیه چیست؟

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۶:۵۲:۲۱
کد خبر: ۸۱۸۷۴۴
مهم ترین علت ابتلا به سنگ کلیه چیست؟
نمک یکی از بزرگ‌ترین عوامل تولید کننده سنگ در دستگاه ادراری است
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ورزش روزانه حدود ۳۰ دقیقه، می‌تواند از بروز سنگ کلیه جلوگیری کند.
 
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تحرک بدنی مناسب علاوه بر کاهش ابتلا به سنگ کلیه، دفع سنگ کلیه را راحت‌تر می‌کند. وی حفظ مایعات بدن هنگام ورزش را لازم دانست و گفت: هنگام ورزش نباید مصرف آب را فراموش کرد.

بزرگ‌ترین عامل ایجاد سنگ
عباس بصیری بر لزوم کاهش مصرف نمک تاکید و اظهار کرد: نمک یکی از بزرگ‌ترین عوامل تولید کننده سنگ در دستگاه ادراری است و مردم باید از مصرف بی رویه آن به شدت بپرهیزند. بصیری، مصرف سرانه نمک در کشور را بیش از حد مجاز اعلام کرد و گفت: مصرف روزانه نمک در کشور حدود ۱۲ گرم است در حالی که حد مجاز آن ۶ گرم در روز است. از خوردن نمک، آجیل شور و فست فود‌ها پرهیز کنید تا دچار عوارض آن از جمله سنگ دستگاه ادراری نشوید.

مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان مثانه
وی به عوامل مهم ایجاد کننده سرطان مثانه در کشور اشاره کرد و گفت: سیگار و مواد شیمیایی مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان مثانه هستند. شایع ‎ترین علامت سرطان مثانه، وجود خون (بدون درد) در ادرار است. افرادی که در کارخانه تولید رنگ و لاستیک کار می‌کنند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند. سرطان مثانه درمانی سخت‌تر و عوارض و خطرات جانی بیشتری از سرطان پروستات دارد.

منبع: روزنامه خراسان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز