مردم کشورهای دیگر در هنگام گرانی‌ها چه می‌کنند؟

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۷:۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۱۸۷۴۷
مردم کشورهای دیگر در هنگام گرانی‌ها چه می‌کنند؟
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون انواع کالاها در بازار به وفور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا وقتی کالایی گران می‌شود مردم از خرید آن خودداری می‌کنند، اما در کشور ما وقتی که حتی زمزمه گرانی کالایی به گوش می‌رسد، مردم چنان برای خرید آن هجوم می‌برند که قیمت آن کالا دو برابر می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا یاری به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان(۹ اسفند) در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شرایط بد اقتصادی که امسال برای مردم و مصرف کنندگان پیش آمده و آنها را تحت فشار قرار داده، افزود: در روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان امسال دل پر از غصه‌ای داریم. به حرمت شرایط اقتصادی بدی که مردم با آن مواجهند، امسال مراسم روز ملی حمایت از مصرف کننده را برگزار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر چه بخشی از مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از ضعف‌های مدیریتی و نظارتی است، اما نباید این نکته را در نظر نگرفت که خود مصرف‌کنندگان نیز تا حدودی در این زمینه مقصرند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی از افرادی که به این کار دست می‌زنند مصرف‌کنندگان واقعی نیستند و دلالانی هستند که خود را به عنوان مصرف کننده نشان می‌دهند، یادآور شد: این افراد با کاری که انجام می دهند آب در آسیاب دشمنانی می‌ریزند که یک جو روانی را از بیرون کشور هدایت می‌کنند و قصد دارند بازار داخلی ما را به هم بریزند.

یاری معتقد است، اگر چه بعضی از افراد از سر ناآگاهی دست به خریدهای بی انصافانه می‌زنند، اما عده‌ای نیز از سر آگاهی و منفعت طلبی وارد این عرصه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند منافع ملی و بلندمدت همه کشور به منافع یک فرد یا گروه خاص ارجح است و نباید با اقدامات اینچنینی و هجوم برای خرید یک کالا به التهابات بازار دامن بزنند.

وی با بیان اینکه این افراد فکر می‌کنند در کوتاه مدت با خرید یک کالا مانند طلا، دلار و ... سود می‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که قیمت بسیاری از کالاها سلسله وار به هم متصل است و با افزایش قیمت یک کالا، کالاهای دیگر نیز گران می شود و تاثیر آن بر زندگی همین افراد نمود دارد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه گفت: بخشی از این وضعیت ناشی از ناآگاهی مردم و مصرف کنندگان نسبت به وظایف و تکالیفی است که بر عهده دارند.

 

نظر شما