ادعای سئول: کره شمالی در حال بازسازی یک مرکز موشکی است

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۶:۰۶:۳۷
کد خبر: ۸۲۰۷۲۶
ادعای سئول: کره شمالی در حال بازسازی یک مرکز موشکی است
سرویس‌های اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شده‌اند که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیش از این وعده تخریب آن را داده بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ با شکست دور اخیر مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی، آژانس‌های اطلاعاتی کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کردند شواهدی هست که نشان می‌دهد کره شمالی احتمالا در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر به آمریکا وعده داده بود آن را تخریب می‌کند.

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از نمایندگان پارلمان کره جنوبی که در جلسه توجیهی با آژانس ملی اطلاعات این کشور شرکت داشته‌اند، نوشته است که کره شمالی در حال بازسازی سقف و تعویض یک درب در مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» است.

مشخص نیست که روند بازسازی این سایت چه زمانی آغاز شده، اما خبر مربوط به آن در حالی منتشر می‌شود که هفته پیش اختلاف نظر میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ موجب شد تا مذاکرات میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ویتنام، نیمه‌کاره بماند و طرفین بدون حصول نتیجه این نشست را ترک کنند.

ترامپ در نخستین دیدارش با کیم که در خرداد ماه امسال برگزار شد، در یک نشست خبری گفت رهبر کره شمالی به او وعده داده که یک مرکز آزمایش موتورهای موشک را تخریب کند. بعدا یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت این مرکز سایت پرتاب ماهواره «سوهائی» واقع در تونگچانگ-ری است.

پس از آن، تا هفته‌ها تصاویر ماهواره‌ای از آغاز روند تخریب این سایت حکایت داشت، اما بعد از مدتی این روند متوقف شد و حالا هم به نظر می‌رسد که پیونگ‌یانگ در حال بازسازی این مرکز است.

خبرگزاری «رویترز» نوشته است که با توجه به تحولات اخیر، آینده مذاکرات آمریکا و کره شمالی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

پیونگ‌یانگ بارها از آمریکا به دلیل ادامه اعمال فشار اقتصادی به کره شمالی، آن هم با وجود تخریب برخی سایت‌های هسته‌ای و موشکی این کشور، انتقاد کرده است. نشست اخیر در ویتنام نیز پس از آن به هم خورد که دولت آمریکا از پذیرش رفع تحریم‌های کره شمالی خودداری کرد. پس از این نشست، یک مقام کره شمالی به رسانه‌ها گفت واشنگتن «فرصتی منحصر به فرد» برای توافق با پیونگ‌یانگ را از دست داد و ممکن است دیگر چنین فرصتی پیش نیاید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز