توصیه جدید پزشکان درباره قرص آسپرین

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۷:۰۰:۳۲
کد خبر: ۸۲۵۸۱۰
توصیه جدید پزشکان درباره قرص آسپرین
اگر شما فرد سالمند و سالمی محسوب می‌شوید برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی از روش قدیمی مصرف روزانه دوزهای پایین آسپرین استفاده نکنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  طبق دستورالعمل اخیر دانشکده قلب و انجمن قلب ایالات متحده آمریکا مصرف روزانه آسپرین دیگر به عنوان یک عامل پیشگیری برای افرادی که در معرض خطر بالقوه یا بالای بیماری‌های قلبی قرار ندارند، شناخته نمی‌شود.

دکتر "کویین کمپبل"، متخصص قلب و عروق از  کارولینای شمالی در این مورد اظهار کرده که در حال حاضر پزشکان بسیار بهتر از پیش در درمان عوامل خطری چون فشار خون بالا، دیابت و به ویژه کلسترول بالا عمل می‌کنند و همین عامل باعث می‌شود شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت بوده و هر گونه مزایای پیشگیری کننده آسپرین با درمان‌های پزشکی جبران می‌شود.

طبق دستورالعمل معمول در آمریکا، پزشکان آسپرین را برای برخی از بیماران با خطرات بالاتر مانند آن دسته از افرادی که در تنظیم کلسترول و قند خون خود مشکل دارند و تا زمانی که خطر خون‌ریزی داخلی وجود نداشته باشد، تجویز می‌کنند اما دستورالعمل‌های اروپایی استفاده از هر گونه ضد انعقاد از جمله آسپرین را در هر سنی منع می‌کنند.

طبق توصیه‌های جدید، پزشکان باید در تجویز آسپرین به بیماران گزینشی عمل کرده و افراد را به جای استفاده از آسپرین به کنترل فشار خون و کلسترول و اصلاح سبک زندگی خود تشویق کنند.

هم‌چنین دکتر کمپبل بیان کرده که اصلاح سبک زندگی مانند ترک استعمال دخانیات و اصلاح عامل خطر قبل از حصول بسیار بهتر از مصرف آسپرین در افراد بدون خطرِ ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی عمل می‌کند. اما در افرادی با سابقه سکته مغزی، حمله قلبی، عمل قلب باز و استنت گذاری شده، مصرف آسپرین می تواند منجر به نجات جان آن‌ها شود.

سه مطالعه اخیر نشان داده که مصرف روزانه آسپیرین با دوز کم در بهترین حالت هدر دادن پول برای سالمندان سالم بوده و در بدترین حالت ممکن است خطر خونریزی داخلی و مرگ زودرس را افزایش دهد.

بنا بر گزارش سی ان ان، دیابت نوع دو یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی است و برای جلوگیری از این خطرها بهتر است به تغییر عادات روزانه زندگی، ورزش کردن حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته شامل تمرینات متوسط و شدید مانند پیاده روی سریع و شنا و سپس ۷۵ دقیقه دیگر تمرین شدید، مانند دویدن و تمرینات‌ دوره‌ای روی بیاورید.

 

نظر شما