۹ راهکار که خانه شما را ضد سرقت می‌کند

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۱۹:۱۷:۰۵
کد خبر: ۸۲۶۹۸۲
۹ راهکار که خانه شما را ضد سرقت می‌کند
در این مطلب برخی از راهکار‌های مؤثر به منظور افزایش امنیت خانه‌های خالی که به تأیید کارشناسان پلیس و ایمنی رسیده را آورده‌ایم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تعطیلات نوروزی و خالی‌شدن خانه‌ها فرصتی را برای سارقان فراهم می‌کند تا با خیال راحت‌تری نسبت به روز‌های دیگر سال، دست به سرقت بزنند. اما با رعایت برخی راهکار‌ها می‌توان میزان امنیت خانه‌های خالی را افزایش داد. برخی از این راهکار‌ها که به تأیید کارشناسان پلیس و ایمنی رسیده، در ادامه آمده است.

*زمانی که هنگام تعطیلات عید به سفر می‌روید حتماً منزل خود را به شخصی که به آن اعتماد کامل دارید بسپارید.

*اگر به تازگی منزل خود را عوض کرده‌اید حتماً توپی قفل در‌های ورودی و اصلی را تعویض کنید.

*اگر از خانه‌تکانی جا مانده‌اید و در روز‌های عید قصد دارید تا از نیرو‌های خدماتی برای خانه‌تکانی کمک بگیرید حتماً این افراد را از شرکت‌های معتبر استخدام کنید.

*قبل از ترک منزل جای طلا و وسایل قیمتی خود را تغییر دهید و همه آن‌ها را در یک مکان قرار ندهید، البته بهترین گزینه سپردن این اقلام به صندوق امانات بانک‌هاست.

*قبل از رفتن به سفر لیستی از اشیای قیمتی خود جمع‌آوری کنید و بعد از بازگشت از سفر آن‌ها را با یکدیگر تطبیق دهید.

*برخی از شهروندان تصور می‌کنند که با روشن گذاشتن چراغ‌های منزل به‌صورت مداوم سارقان تصور می‌کنند که ساکنان در خانه هستند این در حالیست که سارقان قبل از انجام سرقت اغلب منازل را تحت نظر می‌گیرند و روشن بودن مداوم یک چراغ امری غیر طبیعی و به اصطلاح تابلو است بنابراین ترجیحاً از چراغ‌های تایمردار استفاده کنید.

*قبل از ترک منزل حتماً ایمنی خانه را بررسی کنید و از سلامت قفل‌ها، در‌ها و پنجره‌ها مطمئن شوید.

*همسایگان نزدیک و مورد اعتماد را در جریان سفر خود قرار دهید و از آنان بخواهید تا اگر رفت و آمدی در منزل شما مشاهده کردند به سرعت پلیس را در جریان قرار دهند.

*برای در ورودی خانه خود حتماً از در‌های ضد سرقت استفاده کنید و اگر در آکاردئونی دارید، حتماً آن را قفل کنید. در‌های پنجره و بالکن را هم حتماً قفل کنید.

منبع: ایسنا

 

نظر شما
پرونده ویژه