آیا کیم جونگ اون غافلگیری جدیدی برای دنیا دارد؟

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۰۸:۰۸:۴۷
کد خبر: ۸۳۰۰۸۸
آیا کیم جونگ اون غافلگیری جدیدی برای دنیا دارد؟
تایمز کره روز سه شنبه از بازدید غیرمنتظره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از محل تولد پدرش خبر داد. اقدامی که او همواره به عنوان یک رسم و پیش از اتخاذ تصمیمی بزرگ انجام می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛تایم نوشت: سفر کیم جونگ اون به سامیجیون، مرتفع‌ترین منطقه شبه جزیره کره یعنی جایی که پدرش کیم جونگ ایل در آن متولد شده می‌تواند نشانه‌ای از یک غافلگیری از طرف رهبر کره شمالی برای دنیا باشد.

در واقع این موضوع عقبه‌ای در سال‌های گذشته دارد. یعنی بازه‌های زمانی که کیم، رهبر جوان کره شمالی ابتدا به محل تولد پدرش سفر کرده و پس از آن تصمیمات بزرگ و گاها عجیب خود را عملی کرده است.

سفر کیم به محل تولد پدرش در آوریل ۲۰۱۳ یکی از همین نمونه‌هاست. او یکماه پس از این سفر شوهر عمه‌اش که ظاهرا به نوعی رقیب سیاسی او نیز محسوب می‌شد را اعدام کرد. کیم همچنین سال ۲۰۱۴ سفر دیگری به سامیجیون داشت در حالیکه چند ماه بعد از این سفر او اعلام کرد قصد دارد نشستی را با مقامات کره جنوبی برگزار کند.

او همچنین بعد از اولین دیدار خود با دونالد ترامپ در سنگاپور به محل تولد پدرش رفت و البته قبل از سومین نشست خود با مون‌جائه‌این رئیس جمهور کره جنوبی یکبار دیگر سفری به سامیجیون را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی کیم در سفر اخیر خود مقامات منطقه‌ای را برای توسعه شهر سامیجیون تحت فشار قرار داده و برای اطلاع از پیشرفت کارها به این شهر سفر کرده است.

به نظر می‌رسد آخرین سفر کیم جونگ اون به سامیجیون پیش از تاریخ ۱۱ آوریل یعنی زمانی که قرار است او در اولین مجمع عالی مردمی سیاست‌های کشوری و خارجی خود را اعلام کرده و چندین مقام جدید را منصوب کند انجام شده است. 

رهبر کره شمالی در اواسط ماه مارچ اعلام کرد به فکر پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای با دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکاست و همچنین در نظر دارد برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را دوباره بازگرداند. این اظهارات تنها چند هفته پس از گفتگوهای بی‌نتیجه ترامپ و کیم در دومین نشست آنها در هانوی اعلام شد.

 

نظر شما