جانشین قرارگاه ثارالله:

واکنش سپاه در صورت هرگونه اقدام آمریکا شدید خواهد بود/ اقدام علیه سپاه یک جنگ روانی بیش نیست

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۵:۳۲:۱۷
کد خبر: ۸۳۲۱۰۱
واکنش سپاه در صورت هرگونه اقدام آمریکا شدید خواهد بود/ اقدام علیه سپاه یک جنگ روانی بیش نیست
جانشین قرارگاه ثارالله گفت: اگر آمریکایی ها بخواهند با مصوبه علیه سپاه، دست به اقدامی علیه سپاه بزنند، نه تنها مقابله به مثل بلکه شدیدتر از اقدام آنها ، علیه شان عمل خواهد شد

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم با اشاره به اقدام دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: قلمداد کردن سپاه پاسداران در قالب تروریسم یک اشتباه استراتژیک از سوی دولت آمریکا، دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور و مشاورانش است چرا که سپاه یک تشکیلات نظامی چهل ساله است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دقیقا چارچوب وظایفش در قانون اساسی مشخص شده است.

وی افزود: علاوه بر این سپاه در این مدت هر اقدامی که انجام داده چه قبل از شروع جنگ تحمیلی با ارتش بعث عراق، چه در زمان دفاع مقدس که جنگ بر ایران تحمیل شد و چه بعد از آن وهمچنین در حوزه مبارزه با ترویسم، همه این اقدامات آشکار و شفاف بوده و سپاه پاسداران چیز پنهانی نداشته که بخواهد از ملت خودش یا کشورهای دیگر پنهان کرده باشد.

جانشین قرارگاه ثارالله درباره علت توطئه جدید دولت ترامپ علیه سپاه بیان داشت: سپاه دقیقا در چارچوب وظایف خودش که مشخص شده، مانند همه ارتش های دنیا در مقابل ارتش های بیگانه که به سرزمین ایران تجاوز کرده اند و یا این که خواسته اند نظام جمهوری اسلامی را ساقط بکنند مقاومت و ایستادگی کرده و همین مقاومت باعث شده که توطئه های دشمن یکی پس از دیگری خنثی شود.

سردار کوثری اظهارداشت: این که بخواهند سپاه را در قالب تروریسم قرار دهند، درحالی که دهها و صدها نفر از تروریست ها، نیروهای سپاه را در مسیر مقابله با چنین اقداماتی به شهادت رسانده اند، اقدام عجیبی است. با این وجود فرد نادانی مثل ترامپ با اتخاذ چنین تصمیماتی که به ضرر خود آمریکا است، انتظار دارد که مجلس سنا و بقیه اعضای کنگره به این موضوع رای بدهند که قطعا کشورهای دیگر هم با آنها در این خصوص همراهی نخواهند کرد.

جانشین قرارگاه ثارالله درباره واکنش سپاه در برابر تصمیم آمریکا گفت: سپاه در مقابل این تصمیم آمریکا قطعا و یقینا اقدام مقابله ای خواهد کرد، مخصوصا مسئولین، مجلس، دولت و همه مردم مقابل آن خواهند ایستاد و ان شاالله این توطئه هم حتما خنثی خواهد شد ازهمین رو در رابطه با واکنش و پاسخی که سپاه نشان خواهد داد باید اعلام کنم که سپاه به هیچ وجه شروع کننده نبوده و شروع کننده نخواهد بود اما اگر هر کسی بخواهد در این رابطه دست به کوچکترین اقدامی علیه سپاه بزند، قطعا بداند که با شدید ترین وجه با آن مقابله و برخورد خواهد شد و به هیچ وجه هم کوتاه نخواهیم آمد.

سردار کوثری ادامه داد: ما این مسئله دنبال را می کنیم که اگر آمریکایی ها بخواهند با این نام گذاری و مصوبه ، دست به اقدامی علیه سپاه بزنند، نه تنها مقابله به مثل بلکه شدیدتر از اقدام آنها ، علیه شان عمل خواهد شد نه تنها در مسئله نظامی بلکه در موضوعات دیگر هم این موضوع را دنبال می کند. در خصوص مجلس شاهد واکنش انها بودیم ، شورای عالی امنیت ملی هم ضمن اقدام به موقع این مسئله را با شدیدترین وجه این تصمیم غلط ترامپ را رد کرد. اینکه یک تشکیلات نظامی منظم و منسجم که همه چیزش برای تمام دنیا مشخص است را در گروه تروریستی قرار دهند یک اشتباه فاحش از سوی آمریکایی ها است.

وی در ادامه با اشاره به نقش سپاه در حمایت و پشتیبانی و کمک به جریان های مقاومت تاکید کرد: ما نه تنها جبهه مقاومت را حمایت می کنیم بلکه حمایت چند برابری خواهیم کرد آن هم به دلیل اینکه ، این تشکیلات از خود ملت ها و دولت های تحت ظلم هستند و لذا قوی تر از گذشته این موضوع دنبال می شود و به جز ایران، عراق، سوریه ، یمن ، افغانستان ، دیگر کشورها هم به جبهه مقاومت اضافه می شوند و این جبهه در اصل دفاع از مظلومین است که کشورهایی چون امریکا ، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه می خواهند بر آن سلطه یابند لذا این جبهه زیر حرف بار زور اینها نخواهد رفت بلکه به صورت منسجم و در قالب یک تشکیلات آزادی بخش با آنها مقابله خواهد کرد. جبهه مقاومت در عمل مبارزه با تروریسم را به بهترین نحو نشان داده است.

وی دررابطه با حمایت ایالات متحده از گروه های تروریستی گفت: آمریکایی ها به صورت علنی اعلام می کنند که جولان برای رژیم صهیونیستی است در حالی که اینگونه نیست و همه میدانند که اینگونه نیست . ترامپ در سخنرانی های تبلیغاتی خود اشاره کرد ؛ بزرگترین اشتباه ما این بود که 7 تریلیون دلار هزینه و از داعش حمایت کردیم. وزیر خارجه فعلی آمریکا نیز اذعان کرد داعش را در اصل دولت امریکا حمایت کرده است اما آنها به فراموشی می سپارند و ظاهرا با بالارفتن سنشان دچار آلزایمر هم شده اند . اینکه می آیند و جای نیروی تروریست و آزادی خواهی چون سپاه را عوض می کند بزرگترین خطا را انجام می دهند و به ضررشان تمام خواهد شد چراکه سپاه پاسداران تنها یک تعداد لباس سبز پوش نیست بلکه حداقل یک ارتش 20 میلیونی پشت سرش است و می توان گفت که حداقل پنجاه شصت میلیون از خواهران و برادران در این قالب هستند که خود را پاسدار انقلاب می دانند.

سردار کوثری افزود: این حقانیت مسیر و راهی است که سپاه طی کرده است و نشان می دهد شیطان بزرگ چگونه قضاوت می کند و از آن طرف هم نتانیاهو بسیار خوشحال می شود و باید بگویم این خوشحالی مقطعی است و خواهند دید چه ضرباتی از این تصمیم خواهند خورد. آمریکایی ها از گروه های تروریستی حمایت می کنند و اگر ببینند که موفق می شوند و به هدف نابخردانه خود می رسند ، کار را دنبال می کنند اما اگر ببینند که به نتیجه نمی رسند از جنگ روانی استفاده می کنند و اقدام علیه سپاه هم یک جنگ روانی بیش نیست و نتیجه اش به خودشان باز خواهد گشت.

نظر شما