رمزگشایی از ارتباط عجیب اعدام‌های عربستان و عدم تمدید معافیت نفتی ایران!

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۰:۳۰:۵۰
کد خبر: ۸۳۷۸۱۶
متعاقب اعلام سعودی مبنی بر جبران عدم حضور ایران در بازار نفت و حمایت از تصمیم ترامپ، به فاصله چند ساعت ۳۷ سعودی مخالف حکومت به جوخه اعدام سپرده شدند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛فاصله کوتاه میان استقبال سعودی از تصمیم ترامپ درخصوص عدم تمدید معافیت ۸ کشور در خرید نفت ایران و قول مقامات سعودی مبنی بر جبران خلا ناشی از حذف ایران از بازار نفت بین المللی با اعلام اعدام ۳۷ نفر در سعودی بسیار تامل برانگیز است. با توجه به فاصله کوتاه و چند ساعتی میان این دو مساله می‌توان با اطمینان گفت که در این میان معامله‌ای ولو نانوشته و ذکر نشده میان ترامپ و بن سلمان صورت گرفته باشد.

اعدام ۳۷ مخالف سعودی در حالی صورت می‌گیرد که هنوز پرونده قتل خاشقچی در میان افکار عمومی جهانی باز است و واکنش‌ها به اقدام بن سلمان به این قتل و حمایت تمام قد ترامپ از او هنوز خاموش نشده است در چنین شرایطی و با چنین سابقه‌ای هیچ تردیدی باقی نمی‌ماند که ۳۷ اعدام شده سعودی به قربانگاه تصمیم جدید ترامپ درخصوص ایران و حمایت تمام قد بن سلمان از آن فرستاده شده اند.

معامله قرن در راه است وحسب اخبار تا یک ماه دیگر اعلام رسمی خواهد شد. ترامپ باید بر مساله اعدام‌های سعودی چشم ببندد والبته ازان حمایت کند و در مقابل انتظار داشته باشد تا بن سلمان و همراهان منطقه ایش در آن زمان اقدام متقابل انجام دهند.

بنظر می‌رسد به هر میزان تصمیم جدید ترامپ در حذف ایران از بازار نفت بین المللی به مشکل برخورد کند و به هر اندازه احتیاجاتش به سعودی در این خصوص افزایش پیدا کند آنگاه باید منتظر اخباری بود به مراتب خشن‌تر از آنچه تاکنون از خشونت و خونریزی بن سلمان و حکومت قبیله‌ای عربستان شنیده شده است.

منبع:العالم

 

نظر شما