پوتین: برخی از کشورهای غربی مدعی رهبری جهانی به باج خواهی روی می آورند

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۸:۲۱:۴۵
کد خبر: ۸۳۸۲۱۶
پوتین: برخی از کشورهای غربی مدعی رهبری جهانی به باج خواهی روی می آورند
رئیس جمهور روسیه گفت: بدبختانه برخی کشورهای غربی مدعی رهبری جهانی هستند و به شکل آشکار معیارها و اصول قانون بین المللی را نادیده می‌گیرند و به باج خواهی و اعمال تحریم‌ها و فشار روی می‌آورند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با یک رسانه چینی گفت: بدبختانه برخی کشورهای غربی مدعی رهبری جهانی هستند و به شکل آشکار معیارها و اصول قانون بین المللی را نادیده می‌گیرند و به باج خواهی و اعمال تحریم‌ها و فشار روی می‌آورند و به دنبال تحمیل ارزشهای خود هستند.

وی افزود: ما به شدت با این خط مشی مخالفیم.

رئیس جمهور روسیه بیان کرد: پویایی سیاست خارجی روسی-چینی و نیز کشورهای که مواضع مشابه‌ای درباره موضوعات اساسی در دوران ما دارند، عامل ثبات مهمی در امور جهانی است.

پوتین اعلام کرد: مسکو و پکن به هماهنگی محکم برای بهبود اوضاع بین المللی و ایجاد نظام جهانی منصفانه‌تر و دموکرات تر حرکت می‌کنند و این با هماهنگی محکم درباره موضوعات جهانی و منطقه‌ای و همکاری مثمر و مفید در سازمان ملل، گروه بیست، سازمان شانگهای و بریکس است. در عین حال ما به همکاری و اقدام مشترک با افرادی که تفکر مشابه با ما درباره توسعه روابط میان کشورها بر اساس منشور سازمان ملل متحد و قانوبین المللی دارند، ادامه می‌دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز