ایران برای ترساندن نیروهای آمریکایی در خلیج فارس فقط به ۱.۵ دقیقه، نیاز دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۳:۲۷:۴۵
کد خبر: ۸۳۹۴۱۱
ایران برای ترساندن نیروهای آمریکایی در خلیج فارس فقط به ۱.۵ دقیقه، نیاز دارد
بدون شک فیلم منتشر شده روز گذشته درباره رصد دقیق کشتی جنگی و ناوهواپیما بر آمریکا در خلیج فارس، توسط نیروهای ایرانی؛ سیلی محکم و پیام مهمی بود که مقامات آمریکا را تکان خواهد داد و بدون شک در رفتار اخیر خود علیه ایران بازنگری خواهند کرد.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم؛ مدت این فیلم 1.5 دقیقه است اما به خوبی تحرکات نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس را از فاصله بسیار نزدیکی نشان داد و این یعنی اینکه تمام تحرکات این نیروها در منطقه به دقت زیر نظر نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و سپاه می تواند به سادگی ؛ضربات مهلک و دقیقی درست مانند فیلم منتشر شده یا حتی بیشتر، به این نیروها وارد کند.

در این فیلم نشان می دهد، هواپیمای بدون سرنشین استفاده شده برای رصد مدل ابابیل 3 و صد در صد ایرانی است که سال 2014 رونمایی شد.

فیلم رصد دقیق ناوگروه تروریست‌های آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه را اینجا مشاهده کنید.

این هواپیما می تواند تا ارتفاع 15 هزار پایی و مسافت 250 کیلومتر پرواز کند و تصاویر دریافتی را به ایستگاههای کنترل از راه دور یا هر گیرنده دیگری ارسال کند .

این هواپیمای ساخته شده از کامپوزیت ، دارای موتور 4 سیلندر و سوخت بنزین است و می تواند 8 ساعت فعالیت داشته باشد که خود پیام مهمی برای امریکا و پدرخوانده های سیاست امریکا در منطقه است مبنی بر اینکه نیروهای مسلح ایران امروز به پیشرفته ترین فناوری های داخلی مجهز است و می تواند با همه کج اندیشان مقابله کند و باید در رویارویی با این نیروها حتما در نظر گرفته شود .

ناو هواپیما بر امریکایی براساس این فیلم منتشر شده به احتمال زیاد " یو اس اس جان ستینیس " است که دسامبر 2018 وارد آبهای خلیج فارس شده و از جمله اولین ناوهایی است که از زمان خروج امریکا از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در سال 2015 وارد منطقه شد.

که قایق های سپاه پاسدارن نیز این ناوهواپیما بر و کشتی های همراه آن را زیر نظر گرفت و هواپیمای بدون سرنشین به پرواز درآوردند و دور از ناوهواپیمابر، موشک هایی نیز آزمایش کردند.

علیرغم اینکه هنوز آمریکا هیچ واکنشی به این فیلم نشان نداده اما بدون شک، پیام ایران، ابعاد نظامی سنگینی دارد که می تواند روابط ملتهب سیاسی دو کشور را از زمان عقب نشینی آمریکا از توافق هسته ای، تحت تاثیر قرار دهد و ترامپ را به تشدید سیاست های خصمانه خود در قبال ایران وا دارد.

بدون شک ایران در برابر درخواست های آمریکا تسلیم نمی شود زیرا برخی از این درخواست ها با اصول جمهوری اسلامی ایران در تعارض است، ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی عادت دارد که برای مسائل سیاسی مذاکره کند اما اصول و ارزش ها را قابل مذاکره نمی داند و آن را میراث دار بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی می داند.

می توان مواضع ایران را از اظهارات مقامات ایرانی پس از اعلام عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران، به چندین محور تقسیم کرد:

مهم ترین موضع گیری و محور را رهبر جمهوری اسلامی ایران بیان و تاکید کردند آمریکا باید بداند پاسخ محکمی برای اقدامات خصمانه اش خواهیم داشت.

محور دوم را نیز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اعلام و تاکید کرد ما همواره اهل مذاکره، جنگ و دفاع بوده ایم و مذاکره به روش قلدرماب ها را نخواهیم پذیرفت.

سومین محور نیز از سوی وزارت امور خارجه ایران صادر شد و تاکید کرد جمهوری اسلامی به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد در بازار نفت جایگزینش شود و امریکا و سه کشور (عربستان، امارات و بحرین) را مسئول عواقب احتمالی آن دانست .

بنابراین ایران در برابر حوادثی که به ضررش است، دست بسته نخواهد ایستاد و گزینه های زیادی برای مقابله دارد که در صورت ادامه سیاست کنونی امریکا از آن استفاده خواهد کرد، اکنون نیز توپ در زمین امریکاست تا در سیاست های خود بازنگری کند .

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز