اِفشاگری دیپلمات پیشین آمریکا درباره تروریستی خواندن سپاه

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۳:۰۱
کد خبر: ۸۳۹۴۱۴
اِفشاگری دیپلمات پیشین آمریکا درباره تروریستی خواندن سپاه
دیپلمات کهنکار آمریکایی در خصوص هدف از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران توسط آمریکا گفت: هدف از نامیدن سپاه به عنوان یک گروه تروریستی افزایش تحریم‌های اقتصادی بر ایران بوده است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «ریچارد مورفی» دیپلمات پیشین و کهنه کار آمریکایی با ۳۴ سال فعالیت در حوزه خاورمیانه و کشور‌های عربی، در سال‌های جنگ ایران و عراق سفیر آمریکا در عربستان سعودی بود و سپس معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه شد.

مورفی اینک با شرکت در شبکه‌های «بی‌بی‌سی»، «سی‌ان‌ان»، «فاکس نیوز» به تحلیل درباره رویداد‌های جهان به ویژه خاورمیانه می‌پردازد. وی عضو هیئت امنای دانشگاه آمریکایی «بیروت» در لبنان نیز هست.

مورفی در خصوص هدف از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران توسط آمریکا گفت: من فکر می‌کنم هدف از نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی خارجی در اصل افزایش تحریم‌های اقتصادی بر ایران بوده است.

وی افزود: این تصمیم به خاطر نقشی است که سپاه در اقتصاد ایران دارد.

مورفی یادآور شد: هدف این اقدام گسترش تحریم‌ها به هر نهادی بود که از موضع یا حتی سرمایه گذاری سپاه پاسداران نفع می‌برد و این می‌تواند روابط اقتصادی بین المللی ایران را پیچیده‌تر کند.

وی افزود: این تصمیم می‌تواند در قالب منافع امنیت ملی آمریکا توجیه شود. این یک تصمیم سیاسی بوده است و نه حقوقی.

مورفی در خصوص این موضوع که آیا ممکن است شاهد تحریم‌های بیشتری از طرف دولت ترامپ علیه ایران باشیم گفت: بله، دولت ترامپ به تلاش برای یافتن راه‌های مختلف برای تحت فشار گذاردن ایران ادامه خواهد داد.

منبع:مهر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز