اگر می‌خواهید پوستتان جوان بماند این میوه را بخورید

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۶:۳۴:۱۰
کد خبر: ۸۴۰۱۳۴
اگر می‌خواهید پوستتان جوان بماند این میوه را بخورید
در این مطلب به معرفی میوه‌ای خوشمزه که موجب جوانی و شادابی شما می‌شود پرداخته شده است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ انبه حاوی میزان زیادی پتاسیم است که به کاهش فشار خون و کنترل آن کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند نیز می‌توانند از این میوه استفاده کنند.

سلامت قلب

انبه را دوست قلب بدانید. چون سرشار از فیبر‌های محلول و غیرمحلول است. میزان بالای فیبر‌های محلول آن می‌تواند در کنترل کلسترول و دیابت نقش داشته باشد. این میوه علاوه بر فیبر حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هست که برای حفظ سلامت قلب ضروری هستند. بهتر است بدانید که یک لیوان انبه حدود ۳ گرم فیبر دارد.

قلیایی کردن بدن

انبه حاوی اسید تارتیک، اسید مالیک و اسید سیتریک است که به قلیایی‌شدن بدن کمک زیادی می‌کنند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که «پولیفنول‌های» موجود در این میوه خواص ضدسرطانی دارد و به‌ویژه با سرطان‌های سینه و کولون مقابله می‌کند. در واقع انبه سرشار از پولیفنول‌ها است که نقش مهمی‌در نابودی رادیکال‌های آزاد داشته و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های آن‌ها که به سرطان منجر می‌شود محافظت می‌کنند. علاوه بر این انبه حاوی میزان بالایی فلاوونوئید‌ها مانند بتاکاروتن و آلفاکاروتن نیز می‌باشد که خواص ضدسرطانی دارند.

سلامت مغز

این میوه حاوی گلوتامین است که پروتئین مهمی در تمرکز و حافظه دارد. مصرف انبه برای بچه مدرسه‌ای‌ها و همچنین دانشجو‌ها توصیه می‌شود. ویتامین B۶ موجود در این میوه باعث تحریک مغز و حفظ قدرت آن می‌شود. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند کمبود B۶ با زوال عقل در افراد مسن ارتباط دارد.

مقابله با دیابت

برگ‌های انبه نیز برای سلامتی ما موثر هستند. افرادی که از دیابت رنج می‌برند می‌توانند ۵ تا ۶ برگ انبه را بجوشانند و اجازه دهند یک شب بماند. سپس ترکیب را صاف کرده و بنوشند. این کار به کنترل انسولین کمک می‌کند. انبه شاخص گلیسمی پایینی دارد (۴۱-۶۰) و قند خون را زیاد افزایش نمی‌دهد.

حفظ جوانی پوست

انبه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این ترکیبات مغذی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که عامل پیری زودهنگام هستند محافظت می‌کند. ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش تولید کلاژن شده و پوست را سفت و محکم می‌کند. همین ویتامین نیز در درمان جوش‌ها و آکنه موثر است. بهتر است بدانید که ترکیبات انبه محافظت کننده پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش است و همچنین باعث تمیزی منافذ پوست می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه سرشار از ویتامین‌های C و A و همچنین ۲۵ نوع کاروتنوئید است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این انبه با کمک‌رسانی به دستگاه گوارش نیز باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. چون دستگاه گوارش بخشی از سیستم ایمنی محسوب شده و ۸۰ درصد قدرت دفاعی بدن را تشکیل می‌دهد.

منبع: روزنامه آرمان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز