پاسخ موشکی کره شمالی به رزمایش تاد آمریکا

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۸:۲۴:۴۰
کد خبر: ۸۴۱۵۵۰
پاسخ موشکی کره شمالی به رزمایش تاد آمریکا
سئول اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک کوتاه برد آزمایش کرده است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کره شمالی امروز شنبه یک موشک کوتاه برد ناشناس را در دریای شرقی آزمایشکرده است.

بر همین اساس کره جنوبی اعلام کرد این موشک راس ساعت 9:6 صبح امروز شنبه در ساحل شرقی شهر وونسان کره شمالی پرتاب شده است.

این بیانیه می افزاید: مقامات کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا در حال 'تجزیه و تحلیل جزئیات موشک' هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفته که مقامات سئول و واشنگتن در حال بررسی جزئیات در خصوص این موشک هستند که حدود ساعت ۹ صبح به وقت محلی شلیک شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی نیز با تأیید این خبر، اعلام کرد که سئول در حال بررسی گزارش‌های دریافتی است.

وزارت دفاع آمریکا امروز شنبه در این باره اعلام کرد، نمی‌تواند صحت و سقم گزارش‌های منتشر شده درباره شلیک موشکی را تایید کند اما موضوع را بررسی خواهد کرد.

نماینده پنتاگون به اسپوتنیک گفت: موضوع را بررسی می‌کنیم.

سارا سندرز، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد: کاخ سفید از اقدامات کره شمالی آگاه است و وقایع را از نزدیک دنبال می‌کند.

سندرز افزود:‌ ما از اقدامات شب گذشته کره شمالی مطلعیم و به نظارت بر اوضاع برحسب ضرورت ادامه می‌دهیم.

کره شمالی اواخر فروردین ماه امسال نیز در بیانیه ای اعلام کرد یک سلاح تاکتیکی هدایت شونده جدید آزمایش کرده است.

این آزمایش موشکی دومین آزمایش کره شمالی بعد از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ در 28 فوریه (9 اسفند 97) در شهر هانوی ویتنام است.

نشست اخیر سران کشورهای کره شمالی و آمریکا بدون هیچ گونه توافقی در مورد محو سلاح های هسته ای به پایان رسید.

پیونگ یانگ به مدت یک سال است که به منظور رسیدن به توافق صلح با ایالات متحده و کره جنوبی، آزمایش سلاح از جمله سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک را به حالت تعلیق در آورده است.

به نظر می رسد آزمایش موشکی اخیر کره شمالی هشداری در واکنش به رزمایش موشکی تاد آمریکا و کره جنوبی باشد.

 کره جنوبی و نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور ماه گذشته میلادی در کمپ هامفری واقع در 70 کیلومتری جنوب سئول، با هدف نشان دادن مهارت و افزایش آمادگی خدمه، کار با سامانه موشکی تاد آمریکا را به سربازان خود یاد دادند.

سئول و واشنگتن سیستم سامانه رهگیری موشکی تاد را سال گذشته برای مبارزه با تهدیدات موشکی کره شمالی نصب کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'یوری زوکیری' کره شمالی روز جمعه در مقاله ای نوشته است آزمایش این سامانه موشکی، تحرک نظامی محسوب می شود که صلح شبه جزیره را به خطر می اندازد و 'تهدیدی آشکار علیه کره شمالی' محسوب می شود.

این روزنامه همچنین کره جنوبی را به عواقب بد دنباله رویی از سیاست های آمریکا در شبه جزیره تهدید کرد.

'مری' یکی دیگر از رسانه های تبلیغاتی کره شمالی نوشت تمرینات تاد یک تحرک نظامی است که نه تنها کره شمالی، بلکه کشورهای همسایه را هدف قرار داده و موجب خشم جامعه جهانی شده است.

یکی از پایگاه های مهم نظامی آمریکا در کره جنوبی قرار دارد، اردوگاه قدیمی نظامی آمریکا در ناحیه «یونگ سان» در پایتخت کره جنوبی نزدیک به 40 مایل از مرز نظامی دو کره فاصله داشت و در تیررس کره شمالی بود به همین دلیل آمریکا این پایگاه را تغییر داد و یک پایگاه جدید به نام هامفری با 11 میلیارد دلار هزینه در منطقه 'پیونگ تاک' واقع در 40 کیلومتری جنوب پایتخت کره جنوبی ساخت.

این اردوگاه نظامی یکی از بزرگترین مراکز و ادارات مرکزی نظامی این کشور بیرون از آمریکا است که حدود 28 هزار نیروی نظامی آمریکایی و صدها تانک و وسایل نقلیه زرهی در 83 پایگاه آن مستقر هستند.

همچنین سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا به مرور در حال استقرار در کره جنوبی است و تا کنون 6 موشک آن مستقر شده اند.

کره جنوبی از تمرینات نظامی خود با آمریکا به عنوان فرصتی برای افزایش آمادگی های دفاعی نام می برد اما پیونگ یانگ معتقد سئول و واشنگتن با انجام تمرینات نظامی قصد دارند خود را برای حمله به کره شمالی آماده کنند.

 

نظر شما