آیا نگرانی از ایران پامپئو را به عراق کشاند؟

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۸:۲۰:۴۳
کد خبر: ۸۴۳۴۵۲
وزیر امور خارجه امریکا سه شنبه شب دیدار خود از آلمان را نیمه کاره گذاشت و به شکلی سرزده به عراق رفت.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛وزیر امور خارجه امریکا سه شنبه شب دیدار خود از آلمان را نیمه کاره گذاشت و به شکلی سرزده به عراق رفت.

تحلیل:

اینکه دقیقا در شبی که بناست در فردای آن مواضع جدید ایران در قبال توافق هسته ای اعلام شود پامپئو طی سفری برنامه ریزی نشده به عراق می آید و تاکید می کند دلیل آمدن سراسیمه اش به عراق این است که اطلاعاتی دریافت داشته است که نشان می دهد ایرانی ها به تحرکاتشان در منطقه شدت بخشیده اند - به فرض صحت ادعای پامپئو - بیش از هر چیز نشان دهنده آن است که امریکا بیش از هرکس به ظرفیت های منطقه ای جمهوری اسلامی واقف اند و البته نست به آن نگران.

پامپئو با این سفر در حقیقت قصد دارد از سویی به دوستان جمهوری اسلامی در منطقه نسبت به هرگونه حمایت از ایران هشدار دهد و از دیگر سو زمینه ها و توجیهات لازم برای اعمال دشمنی علیه هر گروه یا جمعیت مربوط به جمهوری اسلامی ایران را در آینده فراهم آورد.

سوءاستفاده اخیر بولتون از حضور ناو لینکلن در منطقه که به گفته منابع آمریکایی حضورش در منطقه از قبل برنامه ریزی شده بود و تاکید بر اینکه حضور این ناو در خلیج فارس با هدف برخورد با ایران صورت گرفته در کنار سفر ناگهانی دیشب پامپئو به عراق و تاکید او برنگرانی هایش از تشدید تحرکات ایران می تواند حکایت از تلاش تیم تندروی اطراف ترامپ مبنی بر تحریک او به اقدامی نظامی علیه ایران باشد.

واقعیت ان است که پامپئو تنها نگران ایران و تحرکات منطقه ای آن نیست بلکه در عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، یمن و هر کجا از منطقه که نیرویی از نیروهای محور مقاومت مستقر باشند آن جا محل نگرانی آمریکاست. دور از ذهن نیست که در سفر به عراق پامپئو به عادل عبد المهدی نسبت به حشد الشعبی و ... هشدار داه باشد.

منبع:العالم

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز