پنتاگون از اعزام بمب‌افکن‌های بی-۵۲ به خلیج‌فارس خبر داد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۸:۲۶:۱۵
کد خبر: ۸۴۳۴۶۲
پنتاگون از اعزام بمب‌افکن‌های بی-۵۲ به خلیج‌فارس خبر داد
در پی ادعا‌های مقام‌های آمریکایی درباره آنچه «تهدید جدی و رفتار‌های نگران‌کننده ایران» می‌نامند، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) از اعزام بمب‌افکن‌های بی-۵۲ به منطقه خبر داد.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعزام این بمب‌افکن‌ها همراه با ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت دفاع آمریکا مدعی شد نشانه‌های واضح و تازه‌ای دریافت کرده که نشان می‌دهد ایران و نیروهای نیابتی آن در حال تدارک حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی هستند.

"چارلز سامر" کفیل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد اعزام ناوگروه یواس‌اس آبراهام لینکلن و بمب‌افکن به منطقه گامی احتیاطی برای مقابله احتمالی با علائم تازه‌ای است که نشان می‌دهد ایران تدارکات برای عملیات تهاجمی علیه نیروها یا منافع واشینگتن را تشدید کرده است.

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه ادعا‌های خود افزود: ما بر بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کنیم که به دنبال جنگ با ایران نیستیم، بلکه از نیروهای آمریکایی، متحدان‌مان و منافع‌مان در منطقه دفاع می‌کنیم.

چارلز سامرز از ارائه اطلاعات در خصوص محل استقرار بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-۵۲ خودداری کرد و اظهار داشت: نیروی هوایی آمریکا بمب‌افکن‌های بی-۵۲ را در منطقه تحت پوشش ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مستقر خواهد کرد. ما زمان دقیق اعزام و محل استقرار آنها را اعلام نمی‌کنیم.

مناطق و حوزه تحت ماموریت سنتکام شامل خاورمیانه، از جمله مصر، و آسیای مرکزی می‌شود. از سال ۲۰۰۱ تاکنون به دلیل جنگ در افغانستان، عراق و سوریه این سه کشور از فعال‌ترین حوزه‌های فعالیت سنتکام بوده‌اند.

همچنین یک سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد بمب افکن های اعزامی به منطقه بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-۵۲ هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز