اِفشاگری جدید نیویورک‌تایمز درباره ورشکستگی و فرار مالیاتی ترامپ

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۳:۲۱:۰۰
کد خبر: ۸۴۳۷۱۱
اِفشاگری جدید نیویورک‌تایمز درباره ورشکستگی و فرار مالیاتی ترامپ
نیویورک‌تایمز با استناد به یک نسخه از اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا آنگونه که خودش مدعی شده راه موفقیت را طی نکرده است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه نیویورک تایمز به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک بازه زمانی ۱۰ ساله بیش از ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از دست داده و به همین دلیل به مدت ۸ سال از پرداخت مالیات اجتناب کرده است.

اطلاعات مالیاتی رئیس جمهور آمریکا نخستین بار روز سه‌شنبه بوسیله روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد و نشان داد امپراتوری دونالد ترامپ آنگونه که خودش مدعی شده است، راه موفقیت را طی نکرده است.

بر اساس اعلام نیویورک تایمز، در سال ۱۹۸۵ دونالد ترامپ مبلغ ۴۶.۱ میلیون دلار از دارایی‌های خود شامل هتل‌ها، ساختمان‌ها و آپارتمان‌هایش را از دست داد و در ادامه تا ۱۰ سال بر میزان ضرر و زیان‌های او افزوده شد. در سال ۱۹۸۶ وی ۶۸.۷ میلیون دلار دیگر از دارایی‌هایش را از دست داد. در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ هم وی دارایی‌های بیشتری را از دست داد که این رقم در این دو سال به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد. در کل بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴ دونالد ترامپ حدود ۱.۱۷ میلیارد دلار پول از دست داد و این ضرر و زیان‌ها به قدری بالا بود که او به مدت ۸ سال از پرداخت مالیات معاف شد. روزنامه نیویورک تایمز این اطلاعات را با دستیابی به یک نسخه از اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ منتشر کرد.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین اعلام کرد این اطلاعات بدست آمده از پرداخت‌های مالیاتی دونالد ترامپ نشان می‌دهد که او در مقایسه با دیگر مالیات دهندگان ثروتمند آمریکایی، تنها کسی است که این حجم از پول را در این بازه زمانی از دست داده است.

کاخ سفید تاکنون به درخواست‌ها برای واکنش به این مسئله پاسخی نداده است. این درحالی است که چارلز هاردر، وکیل دونالد ترامپ به انتشار این گزارش از سوی نیویورک تایمز واکنش نشان داد و اعلام کرد این گزارش «بدون شک غلط» و «کاملا نادرست» است.

این گزارش درباره زیان‌های مالی دونالد ترامپ در حالی منتشر شده است که او (ترامپ) از آغاز رقابت‌های انتخاباتی، خود را همانند یک تاجر موفق و ثروتمند برای مردم به تصویر کشیده است. این درحالی است که وی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله به قدری پول از دست داده که حتی از پرداخت مالیات هم معاف شده است.

نیویورک تایمز این گزارش را در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان دموکرات‌های کنگره و مقامات دولت ترامپ برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند. «ریچارد نیل»، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از «چارلز رتینگ»، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» درخواست کرد اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند. در پی سکوت سازمان خدمات درآمد داخلی در این خصوص، ریچارد نیل بار دیگر یک نامه به این سازمان ارسال کرد و تا ۲۳ آوریل به آن‌ها فرصت داد که اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کنند. این درحالی است که «هوگان گیدلی» معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ اظهارنامه مالیاتی اش را در اختیار دموکرات‌ها قرار نخواهد داد.

ترامپ همچنین پیشتر اعلام کرد تا زمانی که تحت بازرسی باشد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

 

نظر شما