پرواز یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرز‌ها و پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۹:۲۶:۲۱
کد خبر: ۸۴۶۷۹۸
پرواز یک پهپاد متعلق به نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی مرز‌ها و پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه در دریای سیاه به ثبت رسیده است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی از آن است که یک پهپاد آمریکایی بار‌ها در حال پرواز در نزدیکی مرز‌های روسیه و یا پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شده است. یکی از تازه‌ترین موارد مربوط به پرواز هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در سواحل کریمه در دریای سیاه می‌شود.

پرواز پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرز‌ها و پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه

وب سایت‌های نظارت بر پرواز، پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین RQ-۴B-۴۰ Global Hawk متعلق به نیروی دریایی آمریکا که در حال انجام ماموریت شناسایی در مرز‌های غربی روسیه بوده است، را ثبت کردند.

پرواز پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرز‌ها و پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه

وب سایت‌های نظارت بر پرواز همچنین گزارش دادند که یک پهپاد آمریکایی با شمار ثبت ۱۱۲۰۴۸ از پایگاه نیروی دریایی سیگونیلا در سیسیل از زمین برخاست و به دنبال آن در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ در منطقه کالینینگراد مشاهده شد. این پهپاد نیروی هوایی آمریکا ماموریت شناسایی خود را یک ساعت بعد در حریم هوایی استونی در شمال غربی روسیه آغاز کرد.

این تازه‌ترین مورد از پرواز هواپیما‌های شناسایی خارجی در نزدیکی مرز‌های روسیه است. هفته پیش نیز پهپاد مذکور در حال پرواز در نزدیکی سواحل کریمه مشاهده شد. وزارت دفاع روسیه از  وزارت دفاع آمریکا خواست تا این اقدامات را متوقف نماید با این حال با امتناع از سوی طرف آمریکایی روبه‌رو شد.

 پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه اوایل امروز اعلام کرد که ۲ جت جنگنده SU-۲۷ روسیه یک فروند بمب افکن B-۵۲ متعلق به نیروی هوایی آمریکا را از حریم هوایی دریای بالتیک دور کردند. این جنگنده‌های روسیه پس از تغییر مسیر بمب افکن آمریکایی به پایگاه خود بازگشتند.

همچنین سفارت فرانسه در تالین، پایتخت اسلونی اعلام کرد هفته آینده یگانی متشکل از ۳۰۰ سرباز ارتش و مجهز به تسلیحات سنگین به استونی اعزام و در ۱۴۰ کیلومتری مرز‌های روسیه مستقر می‌شوند.

دولت روسیه بار‌ها نسبت به تحرکات بی‌سابقه کشور‌های سازمان ناتو و افزایش حضور نظامی در منطقه به بهانه مقابله با تهدید روسیه هشدار داده است.

 

نظر شما